ساندرو بخریم یا برلیانس کراس ؟

لست سکند

ساندرو استپ وی تولید شرکت رنو در کنار خودروی برلیانس کراس تولید مشترک چین و آلمان از کراس اوورهای محبوبی هستند که داخل کشور مونتاژ می شوند.

به گزارش کاماپرس، بررسی مشخصات فنی و جزئیاتی از قدرت و سرعت این دو محصول می تواند مشتری را برای خرید به صرفه و بهتر از بین آنها کمک کند.

معرفی ساندرو استپ وی و برلیانس کراس

برلیانس کراس ابتدا با موتور ۱.۵ لیتری وارد بازار کشورمان شد؛ اما مدتی بعد پارس خودرو تصمیم گرفت برای رضایت بیشتر مشتریان حجم موتور و عملکرد گیربکس را ارتقاء ببخشد، به همین منظور مدلی با موتور ۱.۶۵ لیتری و ۴ دنده‌ی اتوماتیک بهبود یافته را راهی بازارهای داخلی کرد. البته این خودرو با این مشخصات فقط در ایران تولید می‌شود.

در سوی دیگر ساندرو استپ ابتدا مدل ساندرو آن وارد کشور شد و توانست طرفداران زیادی را نیز برای خود دست‌وپا کند.

راز آسمان پایتخت

پس از موفقیت در فروش ساندرو معمولی، پارس خودرو تصمیم گرفت فیس‌لیفت جدیدی از این خودرو را با نام ساندرو استپ وی که یک هاچ‌بک قدبلند جمع‌وجور(یا به نوعی کراس‌اوور) است را وارد بازار کند.

مقایسه برلیانس کراس با ساندرو استپ وی از نظر فنی

اما در مورد مشخصات فنی برلیانس کراس، دو نوع موتور برای این خودرو وجود دارد یکی ۱.۵ لیتری و دیگری ۱.۶۵ لیتری که هردو ۴ سیلندر هستند. موتور با حجم پایین‌تر، توانی معادل ۱۰۳ اسب بخار دارد و گشتاور آن ۱۳۸ نیوتن بر متر است.

اما توان تولیدی مدل ۱.۶۵ لیتری ۱۱۴ اسب بخار و گشتاور آن ۱۵۴ نیوتن بر متر است که قدرت از طریق ۴ دنده اتوماتیک که عملکرد آن بهبود یافته است به چرخ‌ها منتقل می‌شود. مدل جدیدتر که موضوع بحث این مقاله نیز است مصرف سوخت کم‌تری هم دارد.

رقیب هم از یک موتور ۴ سیلندر با حجم ۱.۶ لیتری استفاده می‌کند،  توان ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۰ نیوتن برمتری آن هم از طریق گیربکس ۴ دنده اتوماتیک یا ۵ سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

اخبار مرتبط را بخوانید: 

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : رنو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز