چگونه ساعتمان را تمیز کنیم تا آسیب نبیند؟

لست سکند

برای اینکه از ساعت مچی هایتان در این روزهای کرونایی مراقبت کنید این مطلب را تا آخر مطالعه کنید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

به گزارش کاماپرس، این روزها به بهداشت فردی و تمیزی لوازم مورد استفاده خود بیشتر از قبل اهمیت می‌دهیم، اما بعضی از لوازم یا اکسسوری ها را نمی‌دانیم به چه شکلی تمیز کنیم یا ممکن است از موادی استفاده کنیم که به آنها صدمه وارد شود.
ساعت مچی یکی از آن اکسسوری هایی است که برای تمیز کردنش باید دقت کنید تا آسیبی نبیند.
نکته: در ابتدا حتما از میزان مقاومت در برابر آب ساعتتان مطمئن شوید
اگر لوازم مخصوص تعمیرات ساعت را دارید، از پین کش برای جدا کردن بند از قاب استفاده کنید در غیر این صورت با هیچ وسیله دیگر سعی در جدا کردن آنها نکنید.

تمیز کردن ساعت های استیل:

برای تمیز کردن این ساعت مچی ها دقت کنید حتما تمام قطعات بدنه آن استیل باشد. می‌توانید یک مسواک که فرچه آن صاف باشد را به مواد شوینده و آب آغشته کنید و خیلی آرام روی سطح قاب، بند و بین پین های بند بکشید تا تمیز شود.
روش دیگر اسپری کردن الکل روی یک پارچه نرم یا پارچه مخصوص ساعت است و می‌توانید با پارچه آن را تمیز کنید ولی توجه داشته باشید الکل را مستقیم روی ساعت نزنید.

راز آسمان پایتخت

تمیز کردن ساعت های تمام پلاستیک:

اگر ساعتی دارید که جنس قاب و بند آن پلاستیکی است (مثل سری جیشاک کاسیو) و از میزان ضدآب بودن این ساعت هم مطمئن هستید، با خیال راحت آن را زیر شیر آب بگیرید و با مواد شوینده تمیزش کنید. برای راحتی بیشتر هم می‌توانید از گوش پاک کن یا مسواکی که فرچه تیز نداشته باشد استفاده کنید.
– برای ساعت‌هایی که فقط بند پلاستیکی دارند، می توانید بند را با آب و مواد شوینده تمیز کنید.- اگر بند ساعتتان برزنتی (پارچه ای) است، بند را از قاب جدا کنید و آن را بشویید، همچنین برای قاب آن از یک دستمال مرطوب استفاده کنید.- اما ساعت هایی که بند چرمی دارند را باید مراقب باشید، چرا که بند های چرم حساس تر هستند و ترجیحا نباید به آنها آب زده شود.
بهترین روش برای آنها، قرار دادن ساعت در نور آفتاب است اما سعی کنید بعد از این کار حتما بند را با یک پارچه نم دار یا آغشته به روغن مخصوص چرم، تمیز کنید تا دوام بند کم نشود.

مراقب سلامت خود و ساعت مچی هایتان باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراقبت و نگهداری از ساعت های مچی، توصیه می کنیم به سایت تخصصی ایران تایمر مراجعه کنید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران تایمر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “چگونه ساعتمان را تمیز کنیم تا آسیب نبیند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز