ساخت خانه های 30 متری در تهران به کجا رسید؟

لست سکند

در حالی که وزارت کشور با ساخت خانه های 30 متری موافق است اما وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که فعلا شرایط ساخت خانه 30 متری در پایتخت هموار نیست و طرح باید خارج از شهر تهران اجرایی شود.

به گزارش کاماپرس، پیشنهاد ساخت خانه های 30 متری در تهران بیشتر به منظور جلوگیری از حاشیه نشینی و کم کردن رفت و آمدهای بین شهری کارمندان و کارگران مطرح شد. حالا خبرها حاکی از آن است که باید این طرح در اطراف تهران اجرایی شود.

ساخت خانه های 30 متری در اطراف تهران یعنی جداسازی افراد از همدیگر و خارج کردن افراد با توان مالی کمتر به بیرون از شهر تهران، همچنین با اجرای طرح در خارج از تهران انگیزه اصلی این طرح که همان کم کردن رفت وآمد بین محل کار و منزل بود، درنظر گرفته نمی شود.

عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی شهردار پایتخت به فارس گفته است ما پیگیر محقق شدن این مسأله هستیم و اعتقاد داریم که باید برای مصرف‌کنندگان امکان انتخاب وجود داشته باشد و خریدار بتواند بین اینکه در مرکز شهر تهران خانه ۳۰ متری داشته باشد و یا با همان قیمت خانه‌ای ۷۰ تا ۸۰ متری در پردیس، اسلامشهر یا پاکدشت داشته باشد حق انتخاب داشته باشد، خریدار یا مستأجر باید بتوانند گزینه مناسب را که متناسب با شرایطشان است را انتخاب کنند.

سهولت در رفت‌وآمد به محل کار، شرایط استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی، استفاده از خدمات عمومی و فرهنگی یا آموزشی از جمله موضوعاتی است که افراد در انتخاب خود به آن‌ها توجه می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

اینکه در حال حاضر امکان ساخت واحد‌های ۳۰ تا ۳۵ متری در پایتخت نیست به نظرم باید اصلاح شود در محل‌هایی مانند منطقه بازار که روزانه حجم زیادی کارگر و کسبه به این محل می‌آیند و یا حوالی کارخانه‌های غرب تهران و نزدیک دانشگاه‌ها ازجمله مکان‌هایی است که می‌توان ساخت و توسعه خانه‌های کوچک‌مقیاس را مدنظر قرار داد.

ولی باید به این نکته توجه داشت که اشخاص حقیقی و مالکان باید بتوانند که تولید و فروش این واحد‌ها را انجام دهند و نهاد‌های دولتی و بنیادها، این واحد‌های کوچک را تولید و فقط اجاره دهند و به بحث فروش ورود نکنند تا از این طریق هر چه بیشتر بتوان به قشر جوان کمک کرد تا خانه‌دار شوند این واحد‌های اجاره‌ای می‌توانند به‌عنوان وزنه تعادل قیمت مسکن اجاره‌ای عمل کنند.

دارا و ندار را نباید از هم جدا کرد

دارا و ندار را نباید از هم جدا کرد اینکه واحد‌های کوچک‌مقیاس یا خانه‌های ارزان‌قیمت خارج از تهران ساخته شود، در واقع محترمانه اقشار ندار را از شهر بیرون می‌کند، ما به آن‌ها می‌گوییم تنها راه‌حل خانه‌دار شدنتان این است که به خارج از شهر بروید و با این اقدام، شهر تهران تبدیل به شهر ثروتمندان می‌شود.

در حال حاضر ثروتمندان بالای شهر و سمت شمال و اقشار کم‌درآمد اکثراً در سمت جنوب پایتخت ساکن هستند و به‌تدریج با این رویکرد از جنوب هم این افراد. خارج‌شده و به سمت حاشیه می‌روند

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “ساخت خانه های 30 متری در تهران به کجا رسید؟

  1. جعفر گفته:

    ان شااله هیچ وقت این طرح اجرایی نشه
    الان ما می خوایم خونه بسازیم گفتن 30 متر بهتون اجازه ساخت میدیم
    30 متر ؟؟؟؟
    لونه کفتر می خوایم مگه بسازیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز