زیما و خدمات حفاظت از محیط زیست آن را می‌شناسید؟

«زیما» از سال 1396 در قالب یک بستر سرمایه پذیری جمعی در حوزه محیط زیست و گردشگری فعالیت خود را آغاز کرد. افراد فعال در زمینه گردشگری و محیط زیست، با طراحی کمپین برای پروژه خود در زیما، شروع به حمایت‌های مالی و غیر مالی از مخاطبان می‌کند. تعریف آسان کمپین، جذب سریع مخاطب، گزارش لحظه به لحظه کمپین، امکان تعریف پاداش و گزارش عملکرد بعد از کمپین از ویژگی‌های این مجموعه است.

در ادامه کاماپرس 11 نکته را برای توضیح بیشتر خدمات و ویژگی‌های این مجموعه منتشر می‌کند تا علاقمندان با آن به خوبی آشنا شوند؛

1. حمید کامیاب به عنوان بنیانگذار مجموعه زیما شناخته می‌شود. حوزه اصلی فعالیت این مجموعه جذب سرمایه در اندازه‌های کوچک از تعداد زیادی افراد است.

2. در حال حاضر پروژه‌هایی در حوزه محیط زیست، گردشگری و البته پروژه‌هایی مانند تامین سرمایه برای یک استارتاپ و …، با شرایطی خاص، امکان جذب سرمایه بر روی پلتفرم زیما را دارند.

3. پروژه‌های این مجموعه از سازمان‌های مردم نهاد- ان.جی.اُ یا سمن‌ها-، ارگان‌های دولتی و فعالان اجتماعی دریافت می‌شوند. همچنین تمامی پروژه‌هایی ایجاد شده، برای شروع باید از مرحله داوری تیم زیما عبور کنند.

آریاک سفر

4. تمامی مبالغ جمع آوری شده برای پروژه‌ها به طور کامل در پروژه صرف خواهد شد. زیما از این مبالغ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. تنها در صورت پرداخت کارمزد بانکی برای انتقال وجه، مبلغ کارمزد از مبلغ نهایی کسر خواهد شد.

5. این مجموعه، به صورت دوره‌ای، گزارش‌هایی برای حامیان مشارکت کننده در هر پروژه ارسال می‌کند. این کار به منظور اطلاع حامیان از جریان روند اجرای پروژه و تاثیر گذاری آن است.

6. امکان استفاده از اعتبار زیما برای کمک به دیگر کمپین‌های موجود در وبسایت وجود دارد. همچنین انجام تسویه با ثبت درخواست تسویه حساب، به صورت قسمتی یا تمامی آن امکان پذیر است.

7. به ازای هر درخواست تسویه حساب، این مجموعه مبلغ 500 تومان به عنوان کارمزد از مبلغ برداشتی کسر می‌کند. این کارمزد بانکی بر اساس نوع پرداخت توسط بانک کم می‌شود.

8. ساخت تابلو آگاهی گردشگران در چشمه‌های باداب سورت، سفر گروهی عکاسی، خرید تجهیزات آشپزی در طبیعت، مهر گردشگری و … از پروژه‌های انجام شده این مجموعه هستند.

9. وبلاگ زیما حاوی مطالبی درباره تامین مالی طرح‌های پژوهشی، دورهمی کسب و کار سبز، تامین مالی جمعی و حفاظت محیط زیست و … است.

10. این مجموعه در نمایشگاه بین المللی محیط زیست سال 1395 و فین استارز سال 1396 حضور داشت.

11. زیما در نمایشگاه بین المللی اقتصاد و سرمایه گذاری گردشگری- شهر گردشگر- سال 1397 نیز حاضر شد.

مرتبط با : زیما
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز