زیان کمرشکن سهامداران پالایش یکم

بورس امروز شنبه 27 دی ماه 99 نیز یک ریزش سنگین دیگر را ثبت کرد و شاید تلخ کام ترین زیان دیدگان بازار امروز، سهامداران صندوق پالایش بودند که زیان آنها با افت امروز این سهام به حدود 50 درصد رسید.

به گزارش کاماپرس، ریزش 43 هزار واحدی امروز بورس ، شاخص کل را به محدوده کانال 1 میلیون 100 هزار واحد برد و زنگ خطر برای سقوط های بیشتر و حتی سقوط به زیر 1 میلیون واحد نیز از هم اکنون به صدا درآمده است.

بسیاری از مسئولان دولتی و از جمله حسن روحانی رئیس جمهور مردم را به سرمایه گذاری در بورس ترغیب کرده اند اما اکنون آنها در برابر این زیان اقدامی انجام نمی دهند. روحانی در جلسه هیات دولت در 22 مرداد ماه امسال سهام پالایش را به عنوان etf  جدید معرفی می کند و آن را تحول آفرین می خواند! اکنون این سهام تحول آفرین و نورچشمی دولت ، سهامداران را با زیان 50 درصدی روبرو کرده است. زیان امروز سهامداران پالایش یکم بیش از 8 درصد بود.

آریاک سفر

برخی کارشناسان معتقدند بازار سهام از دو هفته پیش به استقبال آغاز ریاست جمهوری بایدن رفته و در حال هماهنگ شدن با کاهش قیمت ارز بعد از شروع دوران بایدن است. برخی دیگر معتقدند سهامداران به تصمیم های دولت بی اعتماد شده اند و این بی اعتمادی خود را در ریزش های دو هفته اخیر نشان داده است. ریزش بازار سهام هر تحلیلی که داشته باشد نتیجه یکسان است؛ ضرر هنگفت سرمایه گذاران بورسی .

شایان ذکر است شاخص کل بازار بورس تهران امروز شنبه 27 دی ماه ۳.۵ درصد و شاخص هم ‌وزن بازار بورس نیز حدود ۲.۲۷ درصد کاهش یافت. ضمنا امروز اغلب نمادها در کاهش شاخص کل سهیم بودند، اما با توجه به ارزش بالای فارس، فولاد، فملی، کگل، شستا، تاپیکو و کچاد، این نمادها بیشترین تاثیر را در ریزش بورس داشتند.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “زیان کمرشکن سهامداران پالایش یکم

  1. رضا گفته:

    پالایش یکم با احتساب 30 درصد تخفیف ۸۰ درصد ضرر داده و این نشان می دهد همه سهامها متوسط ۸۰ درصد ضرر داده اند.

  2. ابوالفضل گفته:

    خدا رو قسم میدهم اه ما مردم بیچاره دامن فرزندان و عزیزان مسعولین دله دزد رو بگیرد گناه ما و جرم ما چی بود که با تشویق و تضمین دولت پالایش خریدیم الان تو گل ماندیم و کسی م به دادمان نمیرسه …برنامه بدون تعارف تو به دادمون برس

  3. محسن گفته:

    مجلس اگر واقعا دلش به حال مردم میسوخت به صراحت از رئیس جمهور توضیح میخواست و اورا رسما مسئول این همه ضرر مردم معرفی میکرد.

  4. محمد گفته:

    من سهام پالایشی را از بورس بازان یا دلالان نخریدم که بگم بهم غالب کردن،بنده بنابر توصیه دولت اینکارو کردم وبرای همه خانواده ام با برداشتن وام خریدم ودولت باید دراین مورد پاسخگو باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز