زیان ده ترین رمزارز در پاییز 1401

لست سکند

بازار رمزارزها در سال 2022 نوسانات زیادی را تجربه کرد و به گفته اغلب کارشناسان ارزهای دیجیتال، امسال بدترین سال برای این بازار بود. همین امر روی خرید و فروش رمزارز های مختلف اثر گذاشت و باعث شد تا بیشتر ارزهای دیجیتال از مواضع بالای قیمتی عقب نشینی کنند و حتی صاحبان خود را به مرز ورشکستگی برسانند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار رمزارزها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، از ابتدای سال 2022 تاکنون، بازار رمزارزها روزهای خوشی را تجربه نکرد. برخلاف سال گذشته که بیت کوین، به عنوان معروف‌ترین ارز دیجیتال بازار، توانست به کانال 60 هزار دلاری برسد، در سال جاری به جز ریزش سریع قیمتی و شوک‌های مختلف به معامله گران خود دستاورد دیگری نداشت.

دلایل رکود بازار رمزارزها در سال 2022

بررسی بازار ارزهای دیجیتال نشان دهنده این است که رمزارزهای مختلف از همان روزهای ابتدایی سال 2022 استارت ورود به مدار نزولی را زدند. بهار امسال بود که فروپاشی استیبل کوین الگوریتمی ترا یو اس دی و رمزارز پشتیبان آن یعنی ترا، لونا، اثرات بدتری را روی بازار رمزارزها به جا گذاشت و خوش بینی فعالان این صنعت را کاهش داد. فروپاشی استیبل کوین ترا یو اس دی و رمزارز پشتیبان آن باعث زیان 40 میلیارد دلاری شد و اثرات دومینویی بدی روی صنعت کریپتو به جا گذاشت.

چند ماه بعد از این رویداد که بازار رمزارزها را در شوک فرو برد، صرافی‌‌های اف تی ایکس و اف تی ایکس دات یو اس نیز اعلام ورشکستگی کردند و به بحران بازار رمزارزها دامن زدند. این اتفاق بعد از فروش توکن بومی صرافی اف تی ایکس، یعنی اف تی تی و حجم زیادی از برداشت‌‌ها روی داد. تمام این مسائل سبب شد تا خرید و فروش رمزارزی راکد شود و بازار در یک رکود عمیق به سر ببرد. با این حال هنوز کاربران این بازار در حال معامله ارزهای دیجیتال مختلف هستند.

راز آسمان پایتخت

با این حال بررسی کلی بازار نشان می‌دهد که حتی در این شرایط نیز برخی ارزهای دیجیتال عملکرد نسبتا مناسبی داشتند. اما گروهی از رمزارزها بسیار ضعیف عمل کردند. در ادامه این گزارش تعدادی از ارزهای دیجیتال که بدترین عملکرد را در پاییز سال جاری داشتند، معرفی خواهند شد؛

ضررهایی که «سولانا» به سرمایه‌داران زد!

بر اساس گزارشی در تاریخ نهم نوامبر 2022، سولانا یکی از رمزارزهایی بود که در فصل پاییز عملکرد بدی داشت. طبق این گزارش، قیمت سولانا بعد از اعلام ورشکستگی اف تی ایکس، افت 40 درصدی را تجربه کرد و 16 دلاری شد. دلیل عمده ریزش قیمت این ارز دیجیتال به ارتباط آن با سم بنکمن فرید، بنیانگذار صندوق تامینی متمرکز بر رمزارز آلامدا و صرافی ارزهای دیجیتال اف تی ایکس، برمی‌گردد.

محبوبیت از دست رفته «ریدیوم»

رمزارز ریدیوم یک بازارساز خودکار و ارائه دهنده نقدینگی است که بر اساس بلاکچین ارز دیجیتال سولانا برای مبادلات غیرمتمرکز به وجود آمد. به همین دلیل این ارز دیجیتال محبوبیت زیادی به دست آورد. این رمزارز نیز در پاییز سال جاری افت قیمتی زیادی را تجربه کرد.

خریداران «بنفیدا» هم متضرر شدند

یک رمزارز تازه کار است که سال 2020 به بازار جهانی وارد شد. این ارز دیجیتال پل ارتباطی بین سولانا و سرم و کاربران ایجاد می‌کند. پیاده سازی این ارز دیجیتال روی بلاکچین قدرتمند سولانا باعث شد تا خیلی زود توجه کاربران بازار رمزارزها به آن جلب شود. این ارز دیجیتال نیز بعد از اعلام ورشکستگی اف تی ایکس ریزش 40 درصدی را تجربه کرد.

سقوط 40 درصدی ارزش «مپس»

رمزارز مپس، یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که سال 2021 به بازار جهانی ورود پیدا کرد. این رمزارز در پلتفرم‌های بیت کوین و اتریوم فعال است. این ارز دیجیتال در شش صرافی بین المللی از جمله اف تی ایکس قابل معامله بود. اعلام ورشکستگی اف تی ایکس، ارزش این ارز دیجیتال را نیز تا 40 درصد کاهش داد.

خرید و فروش رمزارزی در سایت صرافی

بعضی از افراد با وجود سکون شکل گرفته در بازار رمزارزها در اثر اتفاقاتی که ذکر شد، باز هم به فکر خرید و فروش ارز دیجیتال مورد نظر خود هستند و این شرایط را فرصت مناسبی برای انجام معاملات می‌دانند. کاربران ایرانی امکان مراجعه به صرافی‌های معتبر و خرید و فروش ارز دیجیتال مورد نظر خود را ندارند. در واقع ساکنان ایران باید خرید و فروش بیت کوین ، اتریوم و دیگر رمزارزها را از طریق سایت‌ها و شبکه‌های معتبر انجام دهند. سایت صرافی یک درگاه مناسب ایرانی برای خرید و فروش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

این سایت بالغ بر 127 هزار کاربر دارد و تعداد تراکنش‌های انجام شده از طریق آن 2 میلیون و 505 هزار و 271 بار اعلام شده است. تاکنون مشتریان رمزارزها از طریق این درگاه 14 میلیون و 440 هزار و 350 مرتبه سفارشات مختلف ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام

مرتبط با : صرافی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز