«زیاد فکر نکنید» چاپ شد

لست سکند

کتاب «زیاد فکر نکنید» به تحلیل رفتارها و عادت‌هایی می‌پردازد که قدرت تصمیم‌گیری و ابتکار عمل افراد را می‌گیرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کتاب، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این کتاب به قلم آن بوگل به رشته تحریر درآمده و توسط فاطمه ضیاءتوحیدی ترجمه شده است. نویسنده در 14 فصل این کتاب سعی می‌کند مخاطب را با درست‌ترین شیوه‌های اندیشیدن و تصمیم‌گیری آشنا کند. بنا به اعتقاد نویسنده، افتادن در دام افکار بیهوده، آرامش و نشاط ما را از بین می‌برد و خستگی ذهنی به بار می‌آورد.در فصل ششم کتاب که عنوان آن «برای شروع عجله کنید» است، به یکی از عادت‌های ویرانگر اشاره شده است. نویسنده عادت را «فلج تحلیلی» می‌نامد و درباره آن می‌نویسد: همه ما می‌خواهیم در زندگی تصمیمات خوبی بگیریم. وقتی با یک تصمیم مهم روبه‌رو می‌شویم ممکن است خودبه‌خود سرعتمان را کاهش دهیم؛ زیرا می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که در آن موقعیت هوشیارانه عمل کنیم. زمان‌هایی هست که تصمیم‌گیری باید آهسته و روشمند باشد. وقتی که می‌خواهید به این فکر کنید که چگونه با عضو بدقلق خانواده برخورد کنید، این که باید به تحصیلات‌تان ادامه بدهید یا نه، یا این‌که آیا توانایی خرید خانه را دارید یا نه، زمان دقیقا همان‌چیزی است که شما نیاز دارید. اما در برخی زمان‌ها منتظر ماندن به اتلاف وقت تبدیل می‌شود. ما فکر می‌کنیم حرکت آهسته به ما کمک می‌کند، اما ممکن است مدت زمان زیادی را صرف فکر کردن به گزینه‌های خود کنیم تا حدی که به خاطر تجزیه و تحلیل زیاد، دچار فلج تحلیلی شویم. باید به یاد داشته باشیم که لزومی ندارد حتما در هر مرحله از کارهای مهم سرعت خود را کم کنیم. زمانی فرا می‌رسد که تصمیم‌گیری دیگری نیازی به تأمل بیشتر ندارد و ما با توجه نکردن به این مسأله به شکل افراطی در مورد آن فکر می‌کنیم. ما نیازی به بیشتر فکر کردن نداریم و باید سرعتمان را افزایش دهیم. یعنی تصمیم بگیریم و کاری انجام دهیم.

کتاب «زیاد فکر نکنید» مناسب افرادی است که می‌خواهند بهترین و مفیدترین استفاده را از لحظات زندگی‌شان ببرند و هنگامی که به گذشته خود می‌نگرند آن را مملو از حسرت، فکرهای نابجا و فرصت‌های از دست‌رفته نبینند.

راز آسمان پایتخت

این کتابِ 192 صفحه‌ای، توسط انتشارات ققنوس در 1100 نسخه منتشر و با قیمت 75 هزار تومان راهی پیشخوان کتابفروشی‌ها شده است.

انتهای پیام

مرتبط با : انتشارات ققنوس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز