زیاد استارت خوردن خودرو چه دلایلی دارد؟

لست سکند

گاهی اوقات راننده پشت فرمان می‌نشیند و هر چه استارت می‌زند، خودرو مکرر استارت می‌خورد اما روشن نمی‌شود. این مسئله زمانی پررنگ‌تر می‌شود که راننده عجله هم داشته باشد ولی نمی‌داند مشکل از کجاست!

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، زیاد استارت خوردن خودرو و روشن نشدن آن ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. البته در برخی اوقات نیز خودرو پس از استارت‌های طولانی روشن می‌شود که حتی پس از روشن شدن باید عیب‌یابی شود که این مشکل مجدد پیش نیاید و راننده را در دردسر نیاندازد. در ادامه سعی شده برخی از عوامل این مشکل بررسی شود.

دلایل زیاد استارت خوردن خودرو

اگر خودرو پس از استارت‌های طولانی روشن، ولی بلافاصله دود سفیدی از اگزوز خارج، و موتور دچار لرزش شود علت این مشکل را می‌توان ورود آب به فضای احتراق یا ورود روغن به آب رادیاتور دانست.

خروج دود سیاه از اگزوز پس از استارت‌های طولانی و روشن شدن خودرو نشانگر عدم تناسب بنزین نسبت به هوا در فضای سیلندر است که این علت به سبب خرابی سنسور دمای موتور یا نشتی انژکتورها رخ می‌دهد.

راز آسمان پایتخت

البته برخی اوقات نیز خودرو پس از استارت‌های مکرر روشن، ولی دودی آبی رنگ از اگزوز خارج می‌شود که خرابی کاسه نمد سوپاپ‌ها سبب نشتی روغن به محفظه احتراق شده است.

اگر سنسور دمای موتور دچار خطا، جرقه شمع ضعیف و شمع یا کوئل خراب شود همچنین تراکم موتور به دلیل سفتی فیلر سوپاپ‌ها پایین، سوخت خودرو نامرغوب، یا آنکه بنزین کمی نسبت به هوا در محفظه احتراق وجود داشته باشد پس از استارت مکرر خودرو و روشن شدن آن، دودی از اگزوز خارج نخواهد شد.

جلوگیری از زیاد استارت خوردن خودرو

یکی از سیالات مهم خودرو روغن موتور است که این سیال نیز در دیر یا زود روشن شدن خودرو بسیار تاثیرگذار است. راننده همواره باید از روغن مناسب برای خودرو خود به‌خصوص در زمستان استفاده کند زیرا بیشتر خودروها در زمستان با مشکل دیر روشن شدن مواجه می‌‎شوند. اگر از روغن موتور مناسب در خودرو استفاده نشود و این امر مورد سهل‌انگاری قرار گیرد، موتور خودرو دچار صدمه می‌شود. هر خودرویی دفترچه راهنما دارد که هر راننده برای انتخاب روغن موتور مناسب خودرو باید آن را مطالعه کند.

اگر باتری خودرو دارای مشکل شده باشد باید هرچه سریع‌تر تعویض شود زیرا هزینه تعویض خیلی کمتر از صدماتی است که باتری معیوب به خودرو وارد می‌کند.

گفتنی است که استارت زدن خودرو در روزهای سرد در مقایسه با روزهای معمولی 40 درصد بیشتر سوخت مصرف می‌کند که دراین حالت راننده نباید اجازه دهد که سوخت مخزن خودرو از حد معمول کمتر شود.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز