زورآزمایی رئیس جمهور و پراید 100 میلیونی!

لست سکند

رئیس جمهوری با صدور دستوراتی در پی مهار قیمت ها در بازار خودرو است اما آیا تلاش های وی و دیگر مسئولان آرامش را به این بازار باز می گرداند؟

به گزارش کاماپرس؛ رشد چشمگیر قیمت خودرو بویژه پراید در روزهای اخیر، شخص رئیس جمهور، مسوولان دولت و دستگاه قضایی را وارد گود کرد اما اینکه آنها بتوانند مانع رشد قیمت و رسیدن پراید به ۱۰۰ میلیون تومان شوند، دور از انتظار است. براساس گزارش منتشر شده در روزنامه جام جم، توقف تولید پراید، تعلل ستاد تنظیم بازار در اعلام قیمت های جدید خودرو و توقف عرضه از جانب خودروسازان برای تعیین تکلیف قیمت های جدید دلایل فنی افزایش قیمت خودرو محسوب می شود. اما از سوی دیگر شرایط تورم انتظاری حاکم بر اقتصاد کشور و نقدینگی بالای در دست مردم با کاهش سود سپرده های بانکی، در گرانی خودرو دخیل هستند. مجموع این مسائل موجب آن شد پراید، خودرویی که به تازگی با خط تولید خداحافظی کرده است، در فایل های اعلامی آگهی دهندگان تا ۹۰ میلیون تومان و بیش از آن نیز پیشروی کند.

دستور وزیر صمت در راستای برخورد با متخلفان بازار خودرو

رضا رحمانی با صدور دستور ویژه به رئیس سازمان حمایت خواستار برخورد قاطع با متخلفان تعیین قیمت های نامتعارف در بازار خودرو شد. به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و ضرورت حساسیت موضوع از حیث وجود جریان سود جوی فرصت طلب پشت پرده، سازمان حمایت نسبت به پیگیری جدی و برخورد با قیمت سازی های کاذب اقدام کرده و در اسرع وقت با اتخاذ تصمیمات و اقدامات متناسب، با همکاری و هماهنگی کامل با سایر دستگاه های نظارتی و امنیتی موارد را بررسی و نتایج به دست آمده را برای افزایش احساس امنیت مصرف کنندگان واقعی، به بنده گزارش کند.
در حال حاضر بازار خودرو در دست دلالان است و دلال بازی می شود، اینکه چرا دستورات نظارتی قوه قضاییه در این بازار دخالت نمی کند مشخص نیست. در بازارهای دیگری که دلال بازی بود و قیمت ها را مصنوعی بالا بردند مثل ارز و بحث برخی از کالاها قوه قضاییه ورود پیدا کرد و بازار را به تعادل رساند، اما در بازار خودرو متاسفانه ورود پیدا نمی کنند.

راز آسمان پایتخت

دفاع قطعه سازان از آزادسازی قیمت خودرو

رئیس انجمن قطعه سازان همگن خودرو در این باره می گوید: آشفتگی های بازار خودرو به قیمت گذاری ناصحیح دولت برمی گردد به طوری که بارها به مسوولان امر متذکر شدیم قیمت خودرو با قیمت ۵ درصد حاشیه بازار به فروش برسد. با این روش کسی به صورت کاذب نمی تواند روی این کالا سرمایه گذاری کند هرچند در حال حاضر ۷۰ درصد کسانی که بیش از دو خودرو دارند در اندیشه سود فروش احتمالی هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

7 دیدگاه برای “زورآزمایی رئیس جمهور و پراید 100 میلیونی!

  1. امین گفته:

    مملکت بی صاحب و بی قانون و نبود مدیران متخصص میشه همین.. مبارک همه باشه.. فقط دارین صف میکشین واسه خرید ماسک بزنین از کرونا نمیرین.

  2. احمد گفته:

    فقط قیمت تمام شده خودروها بالا رفته و تورم بوده و برای افزایش حقوق که تورمی نیست ،مردم چقدر کار کنن که یه ماشین آشغال از ایران خودرو و سایپا (برادران کرونا) بگیرن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز