زنگ خطر گرانی خودروهای سایپا به صدا درآمد

تولید خودرو در دو شرکت سایپا و ایران خودرو در سال جاری نگرانی زیادی بابت جهش دوباره قیمت‌ها به وجود آورده است و خصوصا این نگرانی در مورد محصولات سایپا به دلیل افت شدید تولید بیشتر است.

به گزارش کاماپرس، صنعت خودرو و مشخصا دو غول خودروسازی ایران ماه نخست سال جاری را با افت 42.7 درصدی تولید شروع کردند و این کاهش تولید در محصولات سایپا به 60 درصد می‌رسد.

با این کاهش شدید تولید زنگ خطر گرانی محصولات این دو خودروساز بزرگ  و مخصوصا شرکت سایپا به صدا درآمده البته هنوز معلوم نیست اولا  کاهش تولید دنباله دار باشد یا در ماه های بعدی جبران شود و ثانیا بازار خودرو که اکنون در رکود سنگین به سر می برد چقدر کشش افزایش  قیمت داشته باشد؟

بنا به اعلام فارس فروردین امسال تولید سواری در کشور معادل ۲۳ هزار و ۲۶۴ دستگاه بود که در مقایسه با فروردین ۹۷ افت ۴۳.۷ درصدی را تجربه کرده است.

افت 30 درصدی تولید ایران خودرو

آریاک سفر

در مورد تولید گروه صنعتی ایران خودرو طی فروردین امسال باید به افت ۲۹.۴ درصدی اشاره کنیم به طوری که در این ماه ۱۵ هزار و ۱۰۹ دستگاه انواع خودرو توسط این گروه خودروسازی به تولید رسیده است. ایران خودرو طی فروردین ۱۴ هزار و 924 دستگاه سواری تولید کرد که نسبت به فروردین سال گذشته ۳۰ درصد افت داشته است.

کاهش 60 درصدی تولید سایپا

در مورد تولید گروه صنعتی سایپا در فروردین امسال نیز باید به افت 56.7 درصدی تولید انواع خودرو اشاره کنیم به طوری که در این ماه فقط ۹ هزار و  ۱۱۹ دستگاه انواع خودرو توسط این خودروساز به تولید رسیده است.طی اولین ماه امسال ۷ هزار و ۸۹۹ دستگاه سواری توسط این شرکت تولید شد که نسبت به فروردین سال گذشته 59.4 درصد کاهش داشته است.

شایان ذکر است این شرکت اخیر تولید سایپا 111 یا همان پراید هاچ بک را نیز به طور کامل متوقف کرد که این امر می تواند روی بازار دیگر خودروهای این شرکت تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام

مرتبط با : سایپا
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز