زنگ خطر کاهش شدید چک های مبادله ای به صدا درآمد

یک کارشناس اقتصادی با انتشار آمار تحلیلی از تعداد و ارزش چک های مبادله ای در کشور طی فروردین ماه 1399 خطر افزایش عمق رکود اقتصادی را گوشزد کرد.

به گزارش کاماپرس، دکتر عباس علوی راد کارشناس اقتصادی در کانال شبکه اجتماعی خود نوشت: انتشار آمار چک های مبادله ای فروردین ماه ۱۳۹۹ کشور از سوی بانک مرکزی حاکی از کاهش شدید تعداد و ارزش چک های مبادله ای در سیستم بانکی است.

وی در ادامه افزود: در فروردین ماه ۹۹، در کل کشور بالغ بر ۶/۱ میلیون فقره چک به ارزش حدود ۶۵ هزار میلیارد تومان مبادله شده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار چک عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

ارزش چک های مبادله ای در فرودین ماه نصف شده است

آریاک سفر

علوی راد با مقایسه تعداد چک های مبادله ای ماه ابتدایی سال جاری و آخرین ماه سال قبل افزود: در فروردین ماه ۹۹، چک های مبادله ای نسبت به ماه قبل (اسفند ماه ۹۸) از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۳۶ و ۵۶/۴ درصد کاهش نشان می دهد.

وی همچنین تعداد چک های برگشتی در اولین ماه سال 99 را زیر ذره بین نقد و تحلیل خود قرار داد و خاطرنشان کرد: در فروردین ماه ۹۹، از کل تعداد و مبلغ چک های مبادله شده به ترتیب ۱۸/۳ و ۲۰ درصد برگشت داده شده است.

بنا به تحلیل این کارشناس اقتصادی اگر چه افزایش تعداد و مبلغ چک های مبادله شده در ماه اول سال ۹۹ به لحاظ رکود فعالیت های اقتصادی قابل ملاحظه است، لیکن چک های برگشتی ناشی از شیوع کرونا ویروس در ماه های اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۹ بیشتر محل نگرانی خواهدبود.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک مرکزی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز