زمزمه های گرانی اینترنت همراه

مدیرعامل ایرانسل گفته است برای کم شدن تعداد کاربران باید قیمت اینترنت همراه را افزایش داد.

به گزارش کاماپرس، شرکت ایرانسل در نظر دارد به منظور ارائه خدمات بهتر، تعداد کاربران را کاهش دهد، اما از آن سوی بام افتاده است و تصمیم دارد با گران کردن تعرفه اینترنت همراه تعداد کاربران را کم کند.

همین دو ماه پیش اپراتورها به علت گرانفروشی در تعرفه اینترنت جریمه شدند، حالا با بهانه اینکه ارزانی تعرفه ها باعث شده تا تعداد کاربران زیاد شود و در نتیجه این تعداد کاربر باعث بالارفتن ضریب نفوذ و پرشدن ظرفیت شبکه می شود.

همین امر از نظر شرکت ایرانسل باعث افت کیفیت اینترنت می شود.

در حالی که درسایر کشورها اینترنت ارزان تر و با سرعت بهتری در اختیار مردم قرار می گیرد در ایران تازه به دنبال آن هستند تا اینترنت همراه اول را جزء کالاهای لوکس کنند و آن را از دسترس عموم مردم خارج کنند.

آریاک سفر

روزنامه خراسان دراین باره می نویسد: مدیرعامل ایرانسل می‌گوید «راهی جز اصلاح تعرفه‌ها وجود ندارد». او افزوده است: «ما نمی‌خواهیم فشار به مردم بیاید؛ اما راه‌حل این است که شبکه ثابت گسترش پیدا کند تا سرویس ارزان‌تری به مردم در خانه ارائه شود و مردم تنها در زمانی‌که خانه نیستند، از سرویس مطلوبی روی موبایل استفاده کنند».

عباسی‌آرند این نکته را مطرح کرده است که: «با نگه‌داشتن تعرفه‌ها در وضعیت موجود، سال آینده ظرفیت شبکه پر می‌شود؛ در این شرایط، اپراتور نمی‌تواند سرمایه‌گذاری زیادی انجام دهد چون ۷۰ درصد درآمدش ریالی است؛ درحالی‌که باید سرمایه‌گذاری را به‌صورت ارزی انجام دهد. همین وضعیت باعث می‌شود به دلیل تقاضای زیاد، سال آینده کیفیت اینترنت افت کند و نارضایتی عمده به‌ وجود بیاید».

مواضع وزارتخانه درباره کیفیت اینترنت

صحبت‌های مدیرعامل ایرانسل در حالی مطرح می‌شود که وزیر ارتباطات بارها و بارها درباره قیمت و کیفیت اینترنت اظهارنظری متفاوت داشته است.

21 مهرماه بود که «محمدجواد آذری‌جهرمی» در صفحه اینستاگرامی خود، به اهمیت افزایش کیفیت سرویس‌های اینترنتی اشاره کرد و خطاب به مردم نوشت: «کیفیت اینترنت حق شماست و ما وظیفه داریم تمام تلاش‌مان را به کار بگیریم تا هر روز کیفیت اینترنت را بهبود ببخشیم».

نکته دیگر این‌که، مدیر عامل ایرانسل خطر کاهش کیفیت اینترنت همراه را به کاربرانش گوشزد کرده، در حالی که این موضوع چیز تازه‌ای برای کاربران نیست و همواره با آن مواجه بوده‌اند.

مصداق این ادعا، اظهارنظر اخیر وزیر ارتباطات درباره کیفیت اینترنت است که گفت: «حال عمومی اینترنت در کشور خوب است اما شاخص‌های کیفی عمومی اینترنت در چند استان، پایین‌تر از انتظار است».

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم لوازم خانگی، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز