زمزمه‌های بلیط ۲۰ هزار تومانی مترو

شهردار تهران معتقد است با بلیط ۶ هزار تومانی مترو، دیگر نمی‌توان خطوط متروی باقیمانده را تکمیل کرد؛ مگر اینکه قیمت بلیط مترو به ۲۰ هزار تومان افزایش یابد! به گزارش کاماپرس به نقل از آفتاب نیوز، ۱۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم برای تکمیل خطوط باقیمانده مترو ‌نیازمند اراده و خلاقیت مردم است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ حمل و نقل اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

علیرضا زاکانی، در نشست با رؤسا و مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران، اظهار داشت: در سه ضلعی شهر، شهروند و شهرداری، اوضاع شهر مناسب نیست. شهرداری برای تبدیل شدن به یک نهاد خدمتگزار اجتماعی، با شرایط مطلوب فاصله جدی دارد و نیازمند تغییر است.

اخبار پربازدید امروز را بخوانید:

شهردار تهران افزود: باید ظرفیت حاکمیتی و حکومتی، قوای سه‌گانه و نهادهای حاکمیتی و حکومتی را ناظر به این آینده مطلوب و با خود همراه کنیم تا مجموع مشکلات قابل حل شوند؛ مثلاً در ۷ خط موجود مترو علاوه بر ۲۳ ایستگاه، حداقل ۶۰ هزار میلیارد تومان برای خرید واگن نیاز داریم. همچنین ۳۶۴ واگن موجود از رده خارج شده و بیش از دو سوم‌شان نیاز به اورهال دارند.

آریاک سفر

به گفته زاکانی ۱۰ سال است که دولت سهم خود را در اتوبوس و مترو نداده و بررسی طلب‌های شهرداری از دولت نشان می‌دهد که بدهی‌های دولت سر به فلک می‌کشد. خط بعدی ناظر به حضور جدی مردم در صحنه برای تغییر است و بدون مردم قطعاً در این کار ناکام خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: برای تکمیل خطوط باقیمانده مترو ۱۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این مسأله همراهی مردم را می‌طلبد؛ اما مردم اعتماد ندارند و از آنجا که در سال‌های گذشته با شهرداری هم رابطه خوبی نداشتند، وظیفه داریم این ضعف و کمبود را جبران کنیم و با خدمت و فداکاری اعتماد آنها را جلب کنیم.

زاکانی در ادامه صحبت‌های خود به ساختن یک شهر هوشمند اشاره کرد و گفت: اگر بناست که مترو بسازیم، باید بلیط آن را ۲۰ هزار تومان در نظر بگیریم. در حال حاضر اما از ۶ هزار تومانی که محاسبه شده دو هزار تومان سهم ما و دو هزار تومان سهم مردم است و دولت نیز که سهم خود را نپرداخته است. با این وضعیت متروی بیشتری نخواهیم داشت و باید برای توسعه ساخت مترو از امکانات مردم و مجموعه بخش خصوصی، خرید راهبردی کنیم. در واقع مردم سهم خود را بپردازند و مابقی را از طریق خرید راهبردی انجام دهیم.

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “زمزمه‌های بلیط ۲۰ هزار تومانی مترو

  1. جهان گفته:

    درسته آقای زاکانی سوار مترو نمیشه یکی بیاد نمیشه بگه بلیط مترو ۲ هزار تومان هست نه ۶ هزار تومان اگر ۲۰ هزار تومان بشه ۱۰ برابری شده معنیش این هست که کیسه برنج که ۳۰۰ هزار تومان هست باید بریم ۳ میلیون تومان بخریم دقیقا نصف حقوق من بازنشسته

  2. حسینی گفته:

    اقای شهردار با انصاف مگه حقوق کارگران چقدر افزایش داشته که شما بلیط رو چند برابر گرون میکنید مردم همه میدونن مشا گرونی شماها هستین حتما باید از جیب مردم باشه یعنی دولت هیچکاره تشریف دارن

  3. فرخی گفته:

    بله خب کسانی که مترو سوار می‌شوند همه سرمایه دار هستند و باید هزینه ساخت مترو رو هم پرداخت کنند . خدایا خودت به این ملت رحم کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز