زمان معامله صندوق دارایکم اعلام شد

بنابر اعلام مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران، صندوق دارایکم از چهارم تیرماه قابل معامله خواهد بود

به گزارش کاماپرس؛ اردیبهشت 99 با اجرای سیاست دولت برای واگذاری بخشی از سهام خود در سه بانک و دو شرکت بیمه به مردم همراه شد. طبق اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، آنچه در پایان مهلت پذیره نویسی تحقق یافت، مشارکت بیش از سه میلیون و چهار صد و هشتاد و یک هزار(3481000) نفر با سرمایه گذاری بیش از 5886 میلیارد تومان در این پذیره نویسی است که بیانگر تشکیل بزرگترین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) در کشور از نظر ارزش سرمایه گذاری و تعداد سهامداران است.  حالا و بعد از گذشت یک ماه از اولین پذیره‌نویسی، خبر رسیده که صندوق دارایکم در تیرماه قابل معامله خواهد شد.

معامله صندوق دارایکم؛ از چهارم تیرماه

علی صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران به “صدای بورس” گفته است: صندوق دارایکم از چهارم تیرماه در بورس قابل معامله خواهد بود.صندوق دارایکم از سهام بانک‌ها و دو شرکت بیمه‌ای دولتی تشکیل شده است.
با ورود این صندوق‌ها اقدام جدیدی در بازار سرمایه انجام نشده و مانند سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری موجود در بازار معاملات آن آغاز می‌شود. با این اقدام ابزاری جدید به بازار سرمایه در حوزه بانک و بیمه به سبد محصولات مالی اضافه می‌شود.

ارزش صندوق چقدر است؟

تازه‌ترین یافته‌های آماری نشان می‌دهد: تا روز شنبه ۲۴ خرداد امسال خالص ارزش دارایی (NAV) صندوق دارایکم ۸۶ درصد رشد کرده است. به گزارش «دنیای اقتصاد» صندوق سرمایه‌‌گذاری واسطه‌گری مالی یکم فعالیت خود را از ۱۴ اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز کرد. سرمایه‌گذاران در این صندوق در جریان عرضه اولیه، اجازه خرید یونیت‌ها را تا سقف ۲ میلیون تومان داشتند.

آریاک سفر

براساس بررسی‌های آماری یونیت‌های صندوق دارا یکم از روز پذیره نویسی تاکنون رشد یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومانی ارزش دارایی‌شان را تجربه کرده‌اند. به این ترتیب، تا دیروز، با رشد خالص ارزش دارایی صندوق سرمایه‌گذاری دارا یکم مجموع ارزش دارایی ۲ میلیون تومانی سرمایه‌گذاران در این صندوق به ۳ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان افزایش یافته است. بر اساس گزارش دنیای اقتصاد، در ۴۰ روز سپری شده از پذیره‌نویسی دارا یکم، سهام شرکت‌های وبملت ۱۰۹ درصد،‌ البرز ۱۰۳ درصد، وتجارت ۱۰۱ درصد،‌ وبصادر ۸۵ درصد و اتکام ۳۲ درصد بازده برای صندوق داشته‌اند.

پایان پیام

 

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

15 دیدگاه برای “زمان معامله صندوق دارایکم اعلام شد

  1. رضا گفته:

    کاش صندوق بعدی رو میزاشتن سارا دوم داردا و سارا صندوق سوم رو هم میزاشتن کوکب که کوکب خانم زن فهمیده ایی بود در ضمن بگین پول مردم رو این قدر نخوابونن دلیلی نداره پول مردم 80 روز بخوابه

    • مهدی گفته:

      یه نفر به این نمکدون بگه چه پولی، شما اگه خریدی، یه جورایی سهام خریدی و داره روز به روز ارزشش اضافه میشه! غصه چی رو میخوری!؟
      اگرم میخوای سریع آزاد شه بفروشی (که از ملت با هوش مالی پایین بعید نیست)، دو روز دیرتر بفروش!

  2. کیانا گفته:

    نماد دارا یکم در پرتفوی شما درج شده؟! من ۳۱ اردیبهشت خرید زدم پولم بلوک شده اما چیزی در پرتفویم درج نشده لطفا راهنماییم کنید

  3. مجید گفته:

    سلام اگر بورس و وزارت اقتصاد به تازواردها کمک کنند واز نظر سود دهی خوب باشد قطعآ مردم همراهی می کنند که اقتصاد کشور وخود مردوم رو به بهبودی انشالاه پیش برود و اقتصاد مردم بخصوص افراد کم درآمد رو به بهتر شدن برصد انشاالاه به امید خدا بشرتی که مسعولین بورس واقتصاد به مردوم کمک کنند ( به امید بهتر شدن اقتصاد ملت عزیزمان ایران)

  4. فروغی گفته:

    من در کارگزاری مفید این سهام را در تاریخی که اعلام شد خریدم ولی فقط پولم بلوکه شده و در پرتفوی من چیزی نیست. نمیدونم الان من این سهام را دارم یا نه؟

  5. سعید گفته:

    اگه از طریق کد ملی خریدی روزی که برای معامله آزاد بشه خود به خود میاد در پرتفوی شما ولی اگه با کد بورسی خریدی باید در پرتفو باشه مگر مشکلی داشته باشه

  6. امید گفته:

    سلام ووقت بخیر،خدا کنه از این نوع سرمایه گزاری ها بیشتر بشه،تا علم مردم بیشتر بشه تا بدونن راه های پول در آوردن از راه حلالشم وجود داره
    به امید ایران هوشمندوبورسی پویا

  7. حسن گفته:

    امیدوارم که دولت محترم بازهم ازاین کارها کارها بکنه تا این ملت بیگناه همه چی از دست داده کمی حال بیان ..به امیدشادی ملت غیور ایران.

  8. علی گفته:

    من باکد بورسی دارایکم رو خریدم ولی در پرتفوی نیامده..بلوکه شده چه کار باید بکنم ؟…لطفآ راهنمایی کنید…ممنون…

  9. فاطمه گفته:

    سلام
    الان چی کار کنیم ؟بفروشیم ؟نفروشم؟ سهام مون هم که اصلا بالا نمیاد تو سامانه ازیزی تریدر .
    البته تو سامانه یک پارچه زی نفعان بازار سرمایه هست
    خلاصه که به شدت گیج و مبهوت وبلا تکلیفیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز