زمان شروع واکسیناسیون گسترده کرونا در جهان اعلام شد

لست سکند

واکسیناسیون برای مقابله با کرونا از هفته اول و دوم دسامبر در کشورهای انگلیس، آمریکا و آلمان شروع می شود.

به گزارش کاماپرس، بعد از تولید و عرضه سه واکسن برای مقابله با کرونا ، از چند روز دیگر واکسیناسیون سراسری در سه کشور آمریکا، انگلیس و آلمان شروع می شود. اتحادیه اروپا هم ماه آینده میلادی درباره واکسیناسیون کشورهای اروپایی تصمیم گیری می‌کند. مقامات سازمان جهانی بهداشت سعی می کنند فرایند واکسیناسیون قبل از پایان سال جاری میلادی شروع شود.

پیش بینی می‌شود انگلیس اولین کشوری باشد که واکسن توسعه یافته در «بیوان تک» و فایزر را تایید کند و احتمالاً واکسیناسیون با آن از ۷ دسامبر یعنی از۱۷ آذرماه شروع می شود. همچنین اندکی پس از برگزاری جلسه مشاوره سازمان غذا و دارو آمریکا در ۱۰ دسامبر یعنی۲۰ آذرماه واکسنیاسون هم در این کشور انجام می شود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

بر همین اساس آنتونی فائوچی رئیس انستیتو ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا اعلام کرد به طور حتم واکسیناسیون بخشی از افراد با اولویت بالا قبل از پایان دسامبر انجام می‌شود.

راز آسمان پایتخت

بر اساس گزارش فایننشال تایمز ، مقامات آلمانی هم در روزهای گذشته اعلام کردند پس از تایید قانونگذاران اروپایی، واکسیناسیون شهروندان از ماه آینده میلادی آغاز می‌شود. ینز اشپان وزیر بهداشت آلمان در یک برنامه رادیویی گفت: «از امروز پیش بینی می‌کنیم واکسن «بیوان تک» تا اواسط دسامبر تایید شود.»

  • برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بهداشت و سلامت، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

واکسیناسیون ۲۷ کشور اروپایی تا پایان سال میلادی

آژانس دارویی اروپا که وظیفه تایید داروها در سراسر این اتحادیه را برعهده دارد، از ماه آینده درباره تایید واکسن «بیو ان تک» و فایزر و رقیب آن یعنی مدرنا تصمیم گیری می‌کند.به گزارش تجارت نیوز تایید واکسن‌ها در ماه آینده مسیر را برای واکسیناسیون ۲۷ کشور این منطقه، قبل از پایان سال جاری میلادی فراهم می‌کند.
با این وجود موانع زیادی در زمانبندی واکسیناسیون وجود دارد و همین وضوع ممکن است اختلالی در فرایند ایجاد کند. از سوی دیگر انگلیس تا یکم ژانویه (تکمیل شدن فرایند برگزیت) موظف به رعایت قوانین آژانس دارویی اروپا است. البته سازمان ناظر بر داروهای این کشور می‌تواند در صورت نیاز اضطراری، قوانین اتحادیه اروپا را زیر پا بگذارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز