زایمان رند در تاریخ ۹۹/۹/۹

لست سکند

وزارت بهداشت هشدار داده با بیمارستانها و پزشکانی که سزارین های پیش از موعد و در تاریخ رند انجام بدهند برخورد جدی می کند، اما هنوز بازار این مدل زایمانها داغ داغ است.

به گزارش کاماپرس، زایمان پیش از موعد و دیرتر از موعد برای جنین و البته مادر خطرناک است. از کم‌وزنی، نارس بودن ریه‌ها و مشکلات تنفسی گرفته تا پارگی رحم مادر و حتی مرگ نوزاد.

با این اوصاف و با نزدیکی تاریخ رند ۹۹/۹/۹ خیلی از زنان باردار پشت در اتاق عمل صف کشیده اند تا فرزندشان در یک تاریخ رند به دنیا بیاید. و تاریخ تولدش شیک و لاکچری باشد. بر این اساس آمارها نشان می دهد تعداد زایمان‌ها در روزهای رند حداقل دو برابر تعداد روزهای عادی است.

دخالت در تاریخ زایمان

شیرین نیرومنش متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ طب مادر و جنین در این‌ باره به ایسنا می‌گوید: « متاسفانه چند سالی است که در کشور ما خانواده‌ها در مدت زمان حاملگی دخالت می‌کنند و به خواست خودشان آن را تغییر می‌دهند و از قبل برای تاریخ دقیق تولد نوزاد در یک روز خاص مثل ۹۹/۹/۹ حساب و کتاب می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

خانم‌هایی را داریم که با تشخیص پزشک باید اول آذرماه سزارین می‌شدند اما به اصرار زایمانشان را عقب انداخته‌اند. یا خانم‌های دیگری که باید مثلا ۲۰ آذر زایمان کنند اما اصرار دارند که حتما ۹ آذر فرزندشان به دنیا بیاید.»

به گفته این پزشک متخصص با به تاخیر انداختن زایمان، ممکن است جفت پیر شود و جنین با کمبود اکسیژن مواجه شود. یا ممکن است عقب‌انداختن زایمان در مادرانی که قبلا سزارین داشته‌اند، پارگی رحم را به دنبال داشته باشد.

۱۳۰ میلیون تومان برای زایمان در تاریخ رند

یک خبرنگار گفته های یک پرستار را در توئیتی آورده است: «خانواده‌ای برای تولد فرزندشان در ساعت ۰۹:۰۹ روز ۹۹/۹/۹ حدود ۱۳۰ میلیون تومان پول رزرو اتاق عمل داده‌اند.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بهداشت و سلامت، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز