ری را ؛ شاسی بلند جدید ایران خودرو رونمایی شد

ایران خودرو از شاسی بلند جدید ملی با نام «ری را» که بر اساس پلتفرم آی کا پی 1 توسعه یافته است، در حضور وزیر صمت رونمایی کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از اسب بخار، اولین کراس اوور ری را که بر اساس پلتفرم آی کا پی 1 طراحی شده قرار است در کارخانه مازندران مونتاژ شود زیرا این اسم اصالتی مازندرانی دارد.

پیش از این پلتفرم آی کا پی 1 برای تارا استفاده شده و این محصول جدید ایران خودرو دومین خودرویی است که بر اساس این پلتفرم تولید شده است. ری را با اندازه و ابعادی که دارد در دسته کراس اورهای بی پلاس قرار گرفته و می‌توان گفت ابعادی نزدیک به نیسان جوک، پژو 2008 و … دارد.

البته پس از مراسم رونمایی شب گذشته، نظراتی در فضای مجازی پخش شده که ادعا می‌کنند ری را همان دانگ فنگ لاماری، کراس اور چینی است؛ خیلی‌ها هم نسبت به انتشار عکس‌های این خودرو انتقاد کرده‌اند که چرا همگی از نمای جلوی ری را است و تصویری از پشت خودرو نمایش داده نشده. وزارت صمت هنوز هم نسبت به این انتقادها پاسخی نداده است.

آریاک سفر

امکانات و مشخصات ری را ایران خودرو

از امکانات مدل فول آپشن این محصول جدید ایران خودرو می‌توان سقف پانوراما برقی، سنسور باران، فرمان کمکی برقی، شش کیسه هوای 10 نقطه‌ای، اتوهلد، ترمز پارک برقی، دسته دنده الکتریکی، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، جلوآمپر دیجیتال، استارت دکمه‌ای، رادار نقطه کور و…  را نام برد.

طبق گفته‌ها ری را با دو پیشرانه عرضه خواهد شد که یکی از پیشرانه‌ها از نوع تی یو 5 پلاس با قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن خواهد بود که این پیشرانه 1.6 لیتری توان خود را از جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به ای تی انتقال داده و سپس به چرخ‌های جلو خودرو می‌رساند.

نمونه فول آپشن این خودرو نیز به پیشرانه تی سی 7 پلاس تجهیز شده که فناوری توربوشارژ و حجم 1645 سی‌سی دارد. این مدل ری را نیروی 168 اسب بخار دارد که گشتاوری برابر با 245 نیوتن‌متر تولید می‌کند. این پیشرانه توان خود را به جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک و پس از آن به آی تی انتقال می‌دهد که نیرو به چرخ‌های جلو برسد.

گفتنی است تاکنون قیمتی دقیق برای این محصول مشخص نشده ولی طبق گفته‌‎های مدیرعامل ایران خودرو این محصول حدود 600 میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

همچنین براساس اطلاعات، ایران خودرو قصد دارد در آینده نسخه برقی این محصول جدید را نیز تولید کند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز