ریزش 53 هزار واحدی بورس ؛ جولان ترس در بازار

لست سکند

بازار بورس امروز (3 شهریور) در حالی باز هم قرمز پوش بود و با ریزش 53 هزار واحدی در کانال یک میلیون و ۶۰۸ هزار واحد ایستاد که ترس سهامداران در بازار کاملا مشهود بود و صف های فروش برخی سهام به محض جمع شدن دوباره با هجوم فروشندگان هراسان از آینده مواجه شدند.

به گزارش کاماپرس، طی یکی دو هفته اخیر شاخص بورس نزولی بوده است، این درحالی است که بازار سرمایه در 5 ماه اخیر رشد خوبی را تجربه کرد و به کانال 2 میلیون واحد رسید اما طی روزهای گذشته، شاخص بورس کاهشی شد.
در این میان و با توجه به سیر نزولی بازار سرمایه، روز شنبه شورای عالی بورس تصمیماتی را برای حمایت از بازار سرمایه ارائه کرد تا شاید مانع ریزش شاخص شود اما طی دیروز و امروز شاهد ریزش 50 و 53 هزار واحدی بورس بودیم و سرمایه گذاران هم سهام خود را در کف قیمت می فروشند.

نگاهی به بورس و فرابورس

راز آسمان پایتخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، براساس معاملات امروز، بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۱۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۳۳ هزار و ۳۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل بورس با افت ۵۳ هزار واحدی، به عدد یک میلیون و ۶۰۸ هزار و شاخص هم وزن با افت ۸ هزار و ۹۴۱ واحدی به عدد ۴۵۶ هزارو ۱۷۸ واحد رسید.
ضمن اینکه نماد‌های فارس، شستا، فولاد و شپنا بیشترین افت را در بازار داشت البته حقوقی‌ها از نماد‌های شستا ۸۰.۵ درصد، شبندر ۵۷.۶ درصد، فولاد ۴۵ درصد، پارسان ۹۴ درصد، رمپنا ۹۱.۳ درصد، همراه ۹۵.۶ درصد، شپنا ۷۸.۵ درصد، فارس ۸۸.۳ درصد، شتران ۷۳.۵ و وبصادر ۷۵.۲ درصد حمایت کردند، اما با این حال شاخص همچنان برای ایستادن در کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی مقاومت می‌کند.
در بازار فرابورس هم شاخص با افت ۵۸۰ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۲۴۳ واحد رسید و نماد‌های میدکو، مارون و کگهر بیشترین تاثیر را در افت داشت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز