ریزش 50 میلیونی قیمت خودروهای شاسی بلند

شاسی بلند

برخی خودروهای شاسی بلند در بازار ایران وجود دارند که جزو لوکس ها به شمار می روند و قیمت آنها میلیاردی است. این خودروها در هفته های اخیر با کاهش و ریزش قیمت روبرو شده اند.

به گزارش کاماپرس، بازار خودرو ایران میزبان دو دسته خودروی شاسی بلند است. یک دسته از این خودروهای شاسی بلند ، محصول خودروسازان چینی یا محصول مشترک خودروسازان ایرانی و چینی محسوب می شوند و قیمت آنها معمولا زیر یک میلیارد تومان است.

دسته دوم از این خودروها، محصول خودروسازان بزرگ جهان از کشورهای ژاپن، آلمان ، کره جنوبی ، فرانسه همچون تویوتا، بی ام و، هیوندای ، کیا و … هستند و قیمت آنها بیش از یک میلیارد تومان است.

خبر آنلاین در گزارشی به بررسی وضعیت بازار خودروهای دسته دوم پرداخته و از رکود و نزول قیمت این خودروها خبر داده است.

جزئیات قیمت شاسی بلندهای میلیاردی بازار

آریاک سفر

به نوشته این سایت بازار معاملات و خرید و فروش خودروهای شاسی بلند میلیاردی در پایتخت کاملا بی رونق و کساد شده است. با وجود آن که در هفته‌های اخیر افزایش قیمت دلار سبب افزایش قیمت خودرو شده است اما خودروهای وارداتی و گران قیمت حتی تحت تاثیر این اتفاق نیز تغییر چندانی را شاهد نبوده اند.

بعضی خودروهای شاسی بلند میلیاردی حتی در این دوره زمانی با وجود افزایش قیمت دلار ، با کاهش قیمت روبرو بوده اند. به عنوان مثال لکسوس NX۲۰۰ توربو با کاهش ۵۰ میلیون تومانی قیمت روبرو شد و این خودروی صفر کیلومتر ساخت سال ۲۰۱۸ برابر با ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان قیمت خورد .

طبق گزارشی که اقتصاد آنلاین از بازار خودرو داده ، قیمت رنو کولیوس صفر کیلومتر مدل 2018 که یکی دیگر از شاسی بلندهای میلیاردی بازار به شمار می رود در حال حاضر 2 میلیارد و 100 میلیون تومان و قیمت هیوندای سانتافه 4 سیلندر دو دیفرانسیل مدل 2017 صفر کیلومتر  یک میلیارد و 750 میلیون تومان است.

کیا سورنتو مدل 2017 را نیز در بازار کنونی می توان به قیمت 2 میلیارد و 750 میلیون تومان خریداری کرد.

البته برخی خودروها نیز افزایش بیست تا ۷۰ میلیون تومانی قیمت را تجربه کردند. به عنوان مثال تویوتا راوفور سال ۲۰۱۸ صفر کیلوتر با افزایش هفتاد میلیونی، ۲ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

اخبار مهم و مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز