ریزش 47 هزار واحدی بورس/ صف های فروش سهام دوباره برگشت

بورس امروز یکشنبه 27 مهرماه 1399 با ریزش 47 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد و صف های فروش هم که مدتی کمرنگ شده بودند دوباره فضای معاملات بازار سهام برگشتند.

به گزارش کاماپرس، بازار سهام امروز از همان دقایق ابتدای معاملات قرمز پوش بود و ریزش قیمت سهام تا پایان معاملات نیز ادامه پیدا کرد. فعالان خرد و سهامداران حقیقی با نگرانی بازاری را رصد می کردند که در آن قیمت سهام شرکت های بزرگ و شرکت های کوچک شانه به شانه هم کاهش می یافت و فضای بازار به گونه ای بود که از خوش بینی که هفته قبل در بازار حاکم شده بود، اثری دیده نمی شد.

برخی معامله گران ریزش امروز بورس را به قوت گرفتن احتمال پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا نسبت می دادند و این در حالی بود که قیمت دلار نیز امروز در مسیر صعود بود و به نظر می رسید معامله گران بازار ارز اعتقادی به پیروزی بایدن ندارند.

همه بازار با هم در حال ریزش!

به هر شکل بنا به اعلام فرارو، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه ۲۷ مهرماه ۹۹ با ریزش ۴۷ هزار و ۱۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۱۴ هزار و ۳۹۸ واحد رسید. در این روز شاخص کل ۳.۰۱ درصد و شاخص هم‌وزن ۱.۳۴ درصد ریزش داشتند که نشان می‌دهد شرکت‌های بزرگ و نماد‌های شاخص‌ساز شرایط نسبتا بدتری را تجربه کردند.

آریاک سفر

امروز نماد‌های فولاد، فملی، تاپیکو، کگل، شپنا، شتران و شبندر به ترتیب بیشترین تاثیر را در ریزش شاخص کل داشتند. امروز اغلب توجهات سهامداران به نماد‌های خودرو، وبملت، شپنا، فملی، وتجارت، شتران و فولاد به عنوان پربیننده‌ترین نماد‌ها جلب شده بود.

بررسی نقشه بازار در پایان معاملات امروز یکشنبه نشان می‌دهد تقریبا هیچ کدام از گروه‌های مختلف از ریزش بازار امروز در امان نبودند. بانکی‌ها یک دست صف فروش داشتند و صرفا نمادهای بازار پایه کمتر از پنج درصد ریزش را تجربه کردند. صندوق‌های ETF سهامی اغلب بالاتر از پنج درصد ارزش خود را از دست دادند و دارا یکم با کاهش هشت درصدی رکورددار آنها بود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز