ریزش ۷ هزار واحدی بورس در پایان یک هفته تمام قرمز

لست سکند

بازار بورس امروز با ریزش ۷ هزار واحدی دوباره منفی شد، تا چند روز تمام قرمز را پشت سر بگذارد.
به گزارش کاماپرس، روند کاهش قیمت دلار و میزان صف فروش و کاهش ارزش معاملات باعث شد بازار بورس امروز هم با ریزش مواجه باشد. البته برخی کارشناسان بورس معتقدند این ابهامات و ریزشها در فاصله دو هفته مانده به انتخابات رئیس جمهور در آمریکا و نگرانی از آینده اقتصاد ایران ارتباط دارد. یعنی اگر انتظارات نسبت به آینده اقتصاد ایران منفی باشد و معتقد باشند وضعیت اقتصادی بدتر می‌شود، سهام‌داران سهام خود را می فروشند و همین افزایش عرضه در بازار باعث کاهش قیمت‌ها می‌شود.
به گزارش ایرنا شاخص کل در بازار بورس امروز هفت هزار و پنج واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحد رسید.
براساس معاملات امروز بیش از ۱۰ میلیارد و ۷۰۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۲ هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۷۵ واحد کاهش به ۳۹۳ هزار و ۸۷۲ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۷۰۴ واحد افت به ۲۵۸ هزار و ۳۱ واحد رسیدند.
شاخص بازار اول پنج هزار و ۵۰۸ واحد و شاخص بازار دوم ۱۲ هزار و ۶۶۶ واحد کاهش داشتند.

خودرویی ها صدرنشین شدند

راز آسمان پایتخت

بر اساس این گزارش امروز نماد پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، مارگارین، نوسازی و ساختمان تهران، فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت و ملی صنایع مس ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.
گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه چهار میلیارد و ۴۲۸ هزار برگه سهم به ارزش ۱۵ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز