ریزش نرخ دلار برخلاف انتظار معامله گران!

نرخ دلار طی روز جاری نسبت به روز گذشته 86 تومان کاهش پیدا کرد و به مرز 27 هزار و 476 تومان نزول پیدا کرد. علت این کاهش قیمتی یا به مسئله بازتاب اخبار مثبت برجام یا عکس العمل منفی بازار بورس و سکه برمی‌گردد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ارز و دلار کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در حالی که بیشتر معامله گران چشم انتظار ثبات نرخ دلار در محدوده بالای 27 هزار و 700 تومانی بودند، اما این ارز خارجی در ساعات‌ پایانی معاملات دیروز دچار کاهش قیمت شد. برخی از فعالان بازار معتقد بودند که سیگنال‌های مثبت پیرامون برجام به بازار ارز، قیمت دلار را کاهشی کرد.

اخبار مرتبط:

روز گذشته نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام کرد که پنجره دیپلماسی هرگز بسته نخواهد شد و از نظر دولت بایدن برجام پایان تعاملات دیپلماتیک نیست. این تفکر مثبت منجر به بازگشت امید بین معامله گران و فروکش کردن انتظارات تورمی شد. به همین دلیل نرخ دلار از صبح روند کاهشی داشت و اکنون هم در قیمت ذکر شده قرار دارد.

آریاک سفر

گروه دیگری از فعالان بازار بر این باورند عاملی که باعث کاهش نرخ دلار شده به ریزش شاخص کل بورس و کاهش نرخ سکه مربوط می‌شود. در واقع با توجه به رشد نرخ دلار در روز گذشته انتظار می‌رفت شاخص بورس و قیمت سکه صعودی شود. ولی چنین اتفاقی رخ نداد و این اتفاق بیان می‌کند که سهامداران و سکه بازان نسبت به ادامه روند افزایشی قیمتی دلار چندان خوش بین نیستند.

نظر تحلیلگران فنی درباره قیمت امروز دلار

به گفته تحلیلگران فنی، اگر در ادامه روز جاری نرخ دلار زیر 27 هزار و 500 تومان تثبیت شود، افزایشی‌های بازار شانس چندانی در تغییر روند دلار ندارند. اما در صورتی که نوسان گیران موفق به بالا بردن حجم خریدها شوند، احتمالا نرخ دلار دوباره تا مرز 27 هزار و 700 تومانی پیش خواهد رفت.

در حال حاضر یورو، دیگر ارز پرمتقاضی بازار، هم با کاهش قیمت 71 تومانی مواجه شده و در مرز 31 هزار و 929 تومان قرار دارد. اما نرخ پوند با رشد 51 تومانی در مقایسه با دیروز، به محدوده 37 هزار و 986 تومان رسیده است.

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز