ریزش قیمت سکه و طلا؛ تقاضا برای سکه افزایشی شد

ریزش قیمت دلار در شب گذشته، قیمت سکه و طلای بازار داخلی را با کاهش مواجه کرد. در حال حاضر قیمت هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 158 هزار و 700 تومان است که نسبت به دیروز 6 هزار تومان کاهش قیمت داشت. نرخ سکه امامی هم با افت 0.08 درصدی در مقایسه با دیروز، در محدوده 11 میلیون و 985 هزار تومانی متوقف شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شب گذشته بود که قیمت دلار در اثر انتشار شایعاتی درباره از سرگیری مذاکرات افت کرد و بلافاصله قیمت طلا و سکه بازار داخلی هم به این موضوع واکنش نشان داد. شب گذشته شایعه‌ای مبنی بر شروع مذاکرات هسته‌ای ایران از دو هفته آینده منتشر شد. همین مطلب کافی بود تا قیمت این ارز خارجی و سپس سکه و طلا را کاهشی کند.

البته قیمت اونس طلا هم در معاملات امروز بازارهای جهانی 2.5 درصد کم شد و به هزار و 801 دلار رسید. انتشار داده‌های جدید تورم آمریکا می‌تواند نقش مهمی در تعیین سیاستگذاری‌های پولی آینده فدرال رزرو و همه بازارهای مالی جهان داشته باشد.

آریاک سفر

در مجموع طلا اهرم فشارهای مهم خود را برای صعود قیمتی از دست داد. تا زمانی نرخ دلار در فاز کاهشی باشد، انتظار برای افت بیشتر قیمت این فلز گرانبها وجود دارد.

افزایش تقاضا برای سکه در محدوده حمایت قیمتی آن

دیروز فعالان و تحلیلگران بازار طلا به احتمال رونق گرفتن مجدد این بازار خوشبین بودند و این اتفاق هم به وقوع پیوست. برگشت قیمت سکه تا محدوده 11 میلیون و 850 هزار تومانی علت این خوش بینی بود. این فلز گرانبها تنها 50 هزار تومان با سطح حمایتی محکم خود فاصله داشت. اگر قیمت سکه به 11 میلیون و 800 هزار تومان می‌رسید، افزایش خرید برای آن بسیار زیاد می‌شد. با این حال در اواخر روز گذشته باز هم میزان تقاضا برای سکه بالا رفت و اندکی این بازار جان گرفت.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز