ریزش قیمت دلار در انتظار تلنگر برجامی

قیمت دلار بعد از رشد بالایی که طی چند هفته اخیر ثبت کرد، تقریبا در سه روز اخیر روند باثباتی را پیش گرفت و ممکن است ریزش قیمت دلار به زودی اتفاق بیفتد. اکنون قیمت این ارز خارجی 27 هزار و 55 تومان شده که نسبت به دیروز 236 تومان کمتر است. با اینکه دلار اکنون در نرخ 27 هزار تومانی چرخش می‌کند، خوشبینی‌ها نسبت به افت قیمتی بیشتر دلار تقویت شده است. اما این کاهش قیمتی وابسته به شاخص‌ها و مسائل سیاسی و اقتصادی بسیاری است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، آمارها نشان دهنده ریزش قیمت دلار در آغاز به کار تمامی دولت‌های گذشته بوده است. بنابراین احتمال دارد قیمت این ارز در دولت جدید هم ثابت بماند و حتی کاهشی شود. در صورتی که در سال جاری خبری مبنی بر احیای برجام منتشر شود، احتمال سقوط دلار به کانال‌های قیمتی پایین‌تر وجود خواهد داشت.

کمترین قیمت ثبت شده دلار در سال جاری، مربوط به اواسط اردیبهشت ماه بود که هنوز خوشبینی‌های زیادی نسبت به احیای برجام وجود داشت و حتی شایعه پیش نویس شدن متن توافق احیای برجام هم وجود داشت؛ قیمت این ارز تحت تاثیر همین اخبار و شایعات، در زمان ذکر شده به 20 هزار و 900 تومان هم رسید!

آریاک سفر

حقیقت سکون بازار ارز

فعالان بازار ارز معتقدند که فاصله کنونی قیمت دلار از کمترین نرخ آن در سال جاری، به دلیل توقف مذاکرات هسته‌ای به وجود آمده است. دولت جدید هم برنامه واضحی در خصوص ادامه مذاکرات وین مطرح نکرده که بازار امیدواری‌ها اندکی جان بگیرد. کارشناسان بازار ارز ثبات کنونی قیمت دلار را، آرام‌تر شدن وضعیت افغانستان و استقرار دولت جدید آن عنوان کردند. ضمن اینکه این اتفاق با احتمال بهبود روابط ایران و عربستان و اولین واکنش رسمی رئیس جمهور به نرخ ارز همراه شد. قرار گرفتن این چند مورد اساسی کنار هم اوضاع بازار ارز را تا حدودی بهبود بخشید و آرام کرد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز