ریزش شدید بیت کوین به دنبال اصلاح قیمت

لست سکند

قیمت بیت کوین هنوز در محدوده 60 هزار دلاری قرار دارد. نرخ این ارز دیجیتال نسبت به روز گذشته هزار و 791 دلار رشد کرد و در محدوده 62 هزار و 694 دلاری قرار گرفت. این رشد سریع قیمتی بیت کوین باعث شده تا حساسیت‌ها نسبت به اصلاح نرخ آن بیشتر شود. اما برخی کارشناسان و صندوق‌ها ریزش شدید قیمتی این رمزارز را در آیند نزدیک متحمل می‌دانند.

به گزارش کاماپرس، صندوق پوشش ریسک پنترا کپیتال در یادداشتی به معامله گران این رمزارز هشدار داده که منتظر ریزش بسیار شدید قیمت آن، پس از پایان چرخه صعودی فعلی، باشند. مدلسازی‌های صورت گرفته درباره این ارز دیجیتال نشان می‌دهد که احتمالا ارزش بیت کوین در این مرحله تا 80 درصد هم ریزش دارد. به نظر این صندوق، طبق مدل‌های برآورد شده، ریزش 80 درصدی بیت کوین اتفاق چندان عجیب و دور از انتظاری نیست. قیمت بیت کوین در سال‌های 2013 و 2015 و همچنین 2017 هم سقوط‌های شدیدی را تجربه کرد.

این رمزارز در دو سال 2020 و 2021 در مقاطع‌هایی کاهش 61 درصدی و 54 درصدی داشت. به نظر کارشناسان حوزه رمزارزها، هم اکنون نیز چرخه خرسی 2021 می‌تواند قیمت این رمزارز را به 12 هزار تا 15 هزار دلار هم برساند!

اخبار مرتبط: 

راز آسمان پایتخت

مخالفت برخی کارشناسان با نظریه کاهش شدید قیمت بیت کوین

این در حالی است که برخی تحلیلگران معتقدند که امکان اصلاح قیمتی بیت کوین وجود دارد، ولی هیچ گاه چنین ریزشی اتفاق نمی‌افتد. این گروه تایید ضمنی معاملات ارزهای دیجیتال در آمریکا و کاهش شدید بیت کوین‌های قابل استخراج را به عنوان دلایل اصلی استدلال‌های خود بیان می‌کنند. ضمن اینکه روند رشد نرخ بیت کوین ادامه دارد و به این زودی پایان پیدا نمی‌کند.

در همین رابطه مایکل ون ده پوپ، تحلیلگر و معامله گر معروف رمزارزها، معتقد است که روند فعلی رشد قیمتی بیت کوین هنوز به پایان خود نرسیده و احتمالا موج ضربه‌ای بعدی این رمزارز را به کانال 90 هزار دلاری سوق خواهد داد. این مقدار افزایش هم براساس حرکت ضربه‌ای فیبوناچی اتفاق خواهد افتاد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز