ریزش شاخص کل شدیدتر شد

امروز شاخص کل بورس نسبت به روز گذشته 13 هزار و 254 واحد پایین آمد و یک میلیون و 362 هزار و 795 واحد شد. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با دیروز 3 هزار و 263 واحد ریزش کرد و در مرز 359 هزار و 982 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، حجم معاملات بازار بورس طی روزهای گذشته کاهش زیادی داشته و به یک پنجم روزهای اوج بازار در سال 1399 رسیده است. طبق اطلاعات موجود، میزان معاملات در روزهای اوج بازار حدود 5 میلیون بوده که اکنون این تعداد به 800 هزار تا یک میلیون معامله می‌رسد.

بنابر گفته قبلی کارشناسان بازار سرمایه، در حال حاضر نبود نقدینگی بیشتر از هر زمانی در بورس مشهود بوده و این عامل شاخص کل را به عقب کشانده است.

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید:

همچنین آمارها بیانگر این است که شاخص بورس در 185 روز گذشته 89 هزار و 651 واحد بالا رفته و در واقع 6.86 درصد رشد داشته است. اما میزان رشد شاخص کل هم وزن نیز در مدت زمان ذکر شده 71 هزار و 702 واحد، معادل 16.3 درصد، کم شد.

شاخص امروز بورس تحت تاثیر منفی فولاد و کجاد

امروز حجم معاملات خرد بورس به 3.4 میلیارد سهم رسید و ارزش آن هم 20 هزار و 455 میلیارد ریال برآورد شد. نمادهای بزرگی مثل «فولاد»، «کچاد» و «شپدیس» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل امروز بورس داشتند. بیشترین ارزش معاملات روز جاری هم مربوط به نمادهای «میدکو»، «کدما» و «خودرو» بود. نمادهای «خمحور»، «قلرست» و «ددام» هم بیشترین افزایش قیمت پایانی امروز را داشتند و به سهامداران خود سود رساندند.

شاخص کل فرابورس نیز طی روز جاری 163 واحد نسبت به روز قبل کم‌تر شد و روی پله 18 هزار و 431 واحدی ایستاد. نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «هرمز» بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل فرابورس امروز داشتند.

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز