ریزش دوباره شاخص بورس در دومین روز شهریورماه

لست سکند

در حالی که مسئولان اقتصادی و متولیان بازار سرمایه معتقدند بازار این روزها در فاز اصلاح طبیعی است بورس امروز (2 شهریور) هم با ریزش سنگین 50 هزار واحدی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش کاماپرس، طی هفته های اخیر شاخص بازار سرمایه روندی نزولی را در پیش گرفته است و تصمیمات دیروز شورای عالی بورس برای حمایت از بازار سرمایه هم نتوانست مانع ریزش شاخص شود و بررسی های میدانی نشان می دهد که سرمایه گذاران همچنان در حال فروش سهام در کف قیمت هستند ضمن اینکه شاخص بورس در آغاز معاملات امروز با افت ۵۰ هزار واحدی به یک میلیون و ۶۷۶ هزار واحد رسید.
ناگفته نماند تداوم روند نزولی شاخص بورس در شرایطی است که دیروز تصمیماتی برای حمایت از بازار سرمایه از سوی شورای عالی بورس، گرفته شد، عدم عرضه سهام عدالت در بازار، افزایش سقف صندوق‌ها با درآمد ثابت، افزایش سقف اعتبار کارگزاری‌ها از ۱۰ درصد به ۱۵ درصد، حمایت سهامداران حقوقی از سهامداران حقیقی از جمله آنها بود.

سبقت فروش های حقوقی ها از حقیقی ها!

به گزارش مهر، یکی از تصمیمات شورای عالی بورس، حمایت سهامداران حقوقی از سهامداران حقیقی است، موضوعی که علی صادقین، کارشناس بازار سرمایه نسبت به آن نقد دارد و می گوید: طی ۱۰ روز گذشته هیچ حمایت معناداری و محکمی از سوی حقوقی ها مشاهده نشد و از آن عجیب تر اینکه بسیاری از روزها، حقوقی ها فروش های بیشتری نسبت به حقیقی ها داشتند.
علی صادقین اظهار می کند: در شرایطی هم که قرار بود از بازار حمایت شود و صف های فروش جمع شود، حقوقی ها به جای حقیقی ها اقدام به فروش و سیو سود کردند و در آتش رفتارهای هیجانی، دمیدند.
او ادامه می دهد: نباید همه مشکلات را به گردن حقیقی ها انداخت؛ این گناه بزرگی است که حقیقی ها را مقصر جلوه دهیم؛ چرا که حقیقی ها ۲ _ ۳ روز رفتار هیجانی داشتند و نمی توان منفی های ۱۰ روزه را ناشی از رفتارهای هیجانی حقیقی ها دانست.

راز آسمان پایتخت

اخبار مهم بورس را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز