ریزش بیشتر قیمت طلا و سکه در انتظار کاهش نرخ دلار

پیش بینی‌ها درباره رکورد شکنی طلای جهانی اتفاق نیفتاد و قیمت این فلز گرانبها تنها با بازگشت ارزش دلار، بار دیگر از بالاترین سطح دو ماه و نیم گذشته نزول کرد. در حال حاضر قیمت هر اونس طلا با کاهش 0.09 درصدی نسبت به دیروز، به هزار و 826 دلار رسیده است. همین کاهش قیمت اونس به سرعت در بازار داخلی منعکس شد و باعث ریزش مجدد قیمت سکه و طلا شد.

اگر دلار هم دچار افت قیمتی شود، کاهش نرخ طلا و سکه بیشتر خواهد بود. اکنون قیمت هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 168 هزار و 900 تومان است. قیمت سکه امامی هم با کاهش 0.37 درصدی نسبت به دیروز، در نرخ 12 میلیون و 70 هزار تومانی معامله می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ سکه و طلا اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برخی کارشناسان بازار طلا معتقدند که در پیش بینی روند قیمت طلا و سکه بازار داخلی باید بیشتر توجه‌ها معطوف به قیمت دلار باشد، چون در چند ماه گذشته همبستگی شدیدی بین نرخ دلار و طلا در بازار داخلی نمایان شد و هر نوسانی در قیمت این ارز تاثیر شدیدی بر قیمت طلا گذاشت. این گروه برای هفته جاری قیمت طلا را ثابت پیش بینی کردند، زیرا از دیدگاه تکنیکالی قیمت دلار روند باثباتی را دنبال خواهد کرد.

آریاک سفر

فعلا شرایط بازار ارزی باثبات است

صبح امروز و در آغاز معاملات جهانی، دلار توانست بخشی از افت روزهای گذشته خود را جبران کند. گزارش‌های بین المللی بیانگر این است که شاخص دلار 0.08 درصد در مقابل ارزهای مهم جهان تقویت شده است. همین امر باعث شده که خرید طلا برای دارندگان ارزهای غیردلاری صرف نداشته باشد و تقاضای خرید این فلز گرانبها کاهشی شود. از آنجایی که نرخ اونس و دلار بازار داخلی در کاهش و افزایش قیمت طلا و سکه موثر است، آثار نزولی شدن نرخ اونس به سرعت در بازار داخلی منعکس شد.

با توجه به اینکه قیمت دلار در چند روز اخیر ثبات نسبی داشته، در حال حاضر تنها تغییرات نرخ اونس شرایط بازار داخلی طلا و سکه را تعیین می‌کند. همانطور که محمد کشتی‌آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، به این مسئله پرداخته و بیان کرده است: بازار سکه و طلا تنها به نوسانات نرخ ارز و قیمت اونس جهانی واکنش نشان می‌دهد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز