ریزش‌ های مداوم شاخص کل بورس؛ شرایط ناخوش بازار

لست سکند

عضویت دائم ایران در پیمان همکاری شانگهای، یکی از اخبار مهمی بود که به نظر کارشناسان تاثیر مثبتی روی حوزه‌های مختلف به خصوص بازار بورس خواهد داشت. با این حال امروز شاخص کل بازار بورس با کاهش 37 هزار و 991 واحدی مواجه شد و به یک میلیون و 450 هزار و 221 واحد رسید. شاخص کل هم وزن هم 10 هزار و 534 واحد افت داشت و در مرز 439 هزار و 933 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورسی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، البته برخی از کارشناسان بازار سرمایه‌ هم به عدم تاثیر این موضوع روی بازار بورس و روند عملکرد آن معتقد هستند. به گفته پیمان حدادی، فعال بازار سرمایه، امضای این پیمان اثر چندان قابل توجهی بر بورس نخواهد داشت و باید صبرکرد تا جزئیات این پیمان و مزایا و فرصت‌های ایجاد شده در اثر امضا این توافق برای کشور مشخص شود. درباره این اتفاق تنها می‌توان گفت امضای این پیمان بر صنعت حمل و نقل موثر خواهد بود.

راز آسمان پایتخت

خروج پول حقیقی از بازار شدیدتر شد!

امروز هم بازار بورس شرایط خوبی نداشت و برای چندمین بار ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن منفی شد. طی روز جاری، بورس شاهد خروج 8 هزار و 450 میلیارد ریال پول حقیقی از بازار بود که نسبت به آخرین روز هفته کاری گذشته 103 درصد رشد داشته است. بیشترین خروج پول حقیقی هم مربوط به سهام «شپنا» بود که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 720 میلیارد ریال اعلام شد. معاملات کل امروز بازار سهام، به 273 هزار و 140 میلیارد ریال رسید که نسبت به چهارشنبه گذشته، 23 درصد ریزش داشته است. امروز نمادهای «فولاد»، «کگل» و «فملی» بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند.

ارزش معاملات خرد امروز بازار بورس هم با رشد 4 درصدی نسبت به روز کاری گذشته، در رقم 6 هزار و 394 میلیارد ریال قرار گرفت.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز