ریال آماده جهش در برابر دلار است

یک کارشناس ارشد بازارهای مالی با ارائه تحلیلی از آینده پیشِ روی اقتصاد ایران اظهار کرد: ارزش ریال در صورت احیای برجام، مستعد صعود قابل توجهی خواهد بود.

به گزارش کاماپرس، با تعیین تکلیف انتخابات ریاست جمهوری ، تحلیل آینده اقتصاد ایران و پیش بینی افق بازارهای مختلف بیش از گذشته اهمیت یافته است. تحلیل گران داخلی در این زمینه دیدگاه های گوناگونی ارائه کرده اند و شاید آگاهی از نقطه نظرات کارشناسان خارجی نیز بتواند به فعالان اقتصادی و حتی مردم عادی کمک کند چشم انداز شفاف تری از آنچه در آینده روی خواهد داد، به دست آوردند.

از جمله تحلیل های مهم ارائه شده در مورد وضعیت اقتصاد ایران می توان به پیش بینی تحلیلگر ارشد ارزی بازارهای مالی موسسه اواندا و کارشناس مدعو بلومبرگ و رویترز اشاره کرد.

ادوارد مویا با بیان این که احیای اقتصاد ایران بستگی به پایبندی این کشور به توافق احیاشده هسته ای خواهد داشت، می گوید: به نظر می رسد این که شاهد احیای بسیار سریع باشیم چندان محتمل نیست اما (در صورت احیای برجام) شاهد بهبود قابل توجه فعالیت های اقتصادی در ایران در سه ماهه پایانی سال خواهیم بود.

با احیای برجام قیمت نفت کاهش می یابد

آریاک سفر

این تحلیل گر اقتصادی با اشاره به احتمال ورود مجدد نفت ایران به بازارهای جهانی پس از برداشته شدن تحریم ها و احیای برجام گفت: با افزایش عرضه نفت شاهد کاهش بهای نفت خام در بازارهای جهانی خواهیم بود. خوشبینی نسبت به بالا رفتن قیمت نفت خیلی طول کشید و اکنون انتظار کاهش قیمت ها را داریم.

به گفته مویا ، در نیمه دوم امسال تقاضا برای نفت شدت خواهد یافت اما کمبود در عرضه این محصول در مقایسه با دیگر کالاهای اساسی نظیر سویا، تخته چوب و فولاد کمتر خواهد بود. در بلندمدت اما با توجه به کم بودن سرمایه گذاری در میادین نفتی جدید و حرکت بسیاری از کشورها به سمت استفاده از انرژی های پاک چشم انداز قیمت نفت صعودی است.

تقویت چشمگیر ارزش ریال در صورت بازگشت ایران به توافق هسته ای

نکته مهم دیگری که این تحلیلگر ارشد بازارهای مالی به آن اشاره کرده این است که چنانچه ایران به توافق هسته ای بازگردد، ارزش ریال می تواند شاهد تقویت چشمگیر باشد. به نظر می رسد پیام روشن تحلیل وی این است که توافق بین ایران و آمریکا برای احیای برجام ارزش ریال را در برابر دلار با جهش مواجه خواهد کرد.

به باور مویا،  بازارهای مالی منتظر رییس جمهور شدن آقای رییسی هستند و معتقدند که با حضور او در مقام ریاست جمهوری در روند مذاکرات برجام اخلالی ایجاد نخواهد شد.

وی تصریح کرد: بعداز اینکه دونالد ترامپ از توافق هسته ای خارج شد، احیای مجدد توافق باعث خواهد شد سرمایه های خارجی جدید وارد ایران شده و ارزش ریال افزایش پیدا کند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز