رکورد شکنی قیمت سکه در فروردین ماه 99

سکه
لست سکند

بررسی قیمت ها در روزهای ابتدایی پس از تعطیلات نوروزی نشان می دهد قیمت سکه در بازار رکوردهای جدیدی به ثبت رسانده و روند افزایش قیمت نیز کماکان ادامه دارد به نحوی که امروز یکشنبه 17 فروردین ماه 1399 سکه بهار آزادی طرح جدید به رکورد قیمتی 6 میلیون و 540 هزار تومان رسید.

به گزارش کاماپرس، روند افزایشی قیمت سکه در بهمن ماه و نیمه اول اسفندماه 98 خزنده و کند بود اما این روند در نیمه دوم اسفند 98 و نیمه اول فروردین 99 – با وجود بسته بودن بازارها به دلیل شیوع کرونا – شتاب گرفت و به ثبت رکوردهای جدید قیمت سکه منتهی شده است.

امروز یکشنبه 17 فروردین 98 قیمت سکه طرح جدید(امامی) در معاملات ابتدایی بازار 6 میلیون 450 هزار تومان بود و حدود ساعت 12 ظهر با وجود تعطیلی رسمی راسته بازارهای سکه در میدان فردوسی، سبزه میدان و سکه فروشی های محدوده خیابان کریم خان و آبان،  سکه طرح جدید در معاملات سرپایی و اندک معاملاتی که توسط برخی واحدهای صنفی انجام می‌شود، شاهد افزایش قیمت بود و  تا 6 میلیون و 540 هزار تومان هم قیمت خورد. سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز در این ساعت 6 میلیون و 450 هزار تومان به خریداران عرضه می شد.

به گفته فعالان بازار طلا، قیمت های مذکور رکوردهای جدید در بازار سکه به شمار می روند و سکه تاکنون چنین قیمت هایی به خود ندیده است. بر اساس مشاهدات میدانی با وجود بسته بودن واحدهای صنفی به صورت رسمی، برخی کسبه در مغازه های خود حضور دارند و با مشاهده مشتری پشت ویترین، کرکره را باز و مشتری را به واحد صنفی خود هدایت می کنند.

راز آسمان پایتخت

شایان ذکر است معاونت بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران نیز در گزارش اخیر خود به افزایش قیمت سکه در ماه پایانی سال 98 اشاره کرده و این افزایش را بیش از 16 درصد اعلام کرده است. این درحالیست که قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی طی این مدت با کاهش 2/3 درصدی مواجه شده است.

 

 

مرتبط با : اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز