رکوردشکنی همایون شجریان

درحالیکه شیوع کرونا در ماه‌های اخیر مجامع هنری و کنسرت‌ها را به تعطیلی کشاند، اما رکوردشکنی استادان موسیقی در فضای آنلاین ادامه دارد.

به گزارش کاماپرس، همزمان با عید فطر، کنسرت آنلاین «نسیم وصل» همایون شجریان، خوانندۀ موسیقی سنتی ایرانی، به همراهی ارکستر مجلسی تهران در تالار وحدت برگزار شد. پخش زندۀ این کنسرت که از ساعت ۲۱ یکشنبه ۴ خردادماه ۹۹، از اپلیکیشن لنز آغاز شده بود، با استقبال پرشور علاقه‌مندان همراه شد و رکورد بیش از ۷۱۰ هزار بینندۀ آنلاین برای پخش زندۀ این کنسرت به ثبت رسید. این کنسرت که گفته می‌شود بزرگترین کنسرت آنلاین برگزار شده در ایران بود، در پی استقبال گسترده علاقه‌مندان دو سانس دیگر هم تمدید شد.

رکوردشکنی استادان موسیقی در پخش آنلاین

 

شیوع کرونا و تعطیلی طولانی‌مدت کنسرتها، سرانجام اهالی موسیقی و هنر را در سراسر جهان مجبور کرد تا به جای خانه‌نشینی و توقف فعالیت هنری با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، کنسرت‌ را به خانه‌های مردم بیاورند.
همین چند روز پیش بود که پخش زنده کنسرت تک‌نوازی سه‌تار «کیهان کلهر» نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی با استقبال گسترده هوادارانش در اینستاگرام مواجه شد.

آریاک سفر

شامگاه پنج شنبه یکم خرداد از صفحه اینستاگرام  این هنرمند پخش شد. این کنسرت راس ساعت 21:30 به وقت ایران و تا ساعت 22:30 ادامه داشت و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان بیش از 25 هزار مخاطب آنلاین داشت.
کیهان کلهر در این اجرا که به مناسبت تولد استاد جلیل شهناز در موزه آبگینه برگزار شد، قطعاتی را برای علاقمندان اجرا کرد .
«کیهان کلهر» نوازنده و آهنگساز ایرانی سال 2019 با دریافت جایزه وومکس به‌عنوان مرد سال موسیقی جهان معرفی شد. او تنها موسیقی‌دان ایرانی‌ است که تاکنون چهار بار جایزه گرمی را به دست آورده است. این هنرمند پیش از شیوع کرونا تور کنسرت‌های «شهر خاموش» را  همراه با کوارتت مینیاتور در ایران آغاز کرده بود که نیمه‌کاره ماند.

انتهای پیام

 

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز