رکود شدید در بازار فروش آپارتمان‌ های متراژ بالا در تهران

قیمت آپارتمان تهران-کاماپرس
لست سکند

گزارش‌ها نشان می‌دهد که رکود شدیدی در بازار فروش آپارتمان‌های متراژ بالای تهران وجود دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ساختمان و عمران، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، آنچنان که گزارش‌های بازار مسکن نشان می‌دهد ۸۰ درصد آگهی‌های فعلی فروش ساختمان در تهران برای ملک‌های با متراژ بیش از ۱۰۰ متر است و این ساختمان‌ها مشتری‌های چندانی هم ندارد.

سهم ۸۰ درصدی این گروه از املاک در بازار آگهی‌های فروش در حالی است که سهم این گروه متراژی از معاملات قطعی ۲۵.۳ درصد است. آپارتمان‌های بالای ۱۵۰ متر نیز فقط ۵.۹ درصد از کل معاملات شهر تهران را در آبان ۱۴۰۱ به خود اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

همچنین آمار و ارقام گویای آن است که در حال حاضر با حجم قابل توجهی از واحدهای بزرگ متراژ در بازار مسکن پایتخت مواجهیم؛ در حالی که فشار تقاضا برای خانه های کوچک متراژ است.

برخی از آپارتمان های با مساحت بالای ۱۵۰ متر مربع بعضا با گذشت بیش از سه سال از ساخت آنها همچنان کلیدنخورده هستند. این در حالی است که طرف عرضه تحت تاثیر انتظات تورمی مرتبا قیمت را به‌روز می‌کند. کمبود آپارتمان‌های کوچک متراژ که از امکانات کافی برخوردار باشند باعث شده تا قیمت این نوع واحدها رشد بیشتری را در مقایسه با آپارتمان‌های بزرگ متراژ تجربه کند.

آبان امسال رشد سالیانه قیمت مسکن در منطقه ۱۰ که کانون واحدهای کوچک متراژ در تهران محسوب می‌شود ۶۰ درصد بوده؛ در حالی که متوسط افزایش قیمت در شهر تهران ۴۶ درصد و در منطقه یک ۳۰ درصد بوده است. عمده آپارتمان‌های منطقه یک از نوع بزرگ متراژ هستند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “رکود شدید در بازار فروش آپارتمان‌ های متراژ بالا در تهران

  1. ناصر معبود گفته:

    با توجه به نظرسنجی هایی که تو سایت ۲نبش داشتیم حدود ۳۰ درصد از مشتریان خواهان ملک های ۵۰ تا ۱۰۰ متر و ۳۳ از مشتریان خواهان ملک های ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر هستن و ابن درصدهای بالا نشان دهنده تقاضای مشتریان به سمت این نوع ملک هاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز