رکود بازار و افزایش قیمت طلا فعلا ادامه دارد

قیمت‌ها در بازار طلا و سکه همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهند. اکنون قیمت هر گرم طلای 18 عیار با رشد 6 هزار و 500 تومانی نسبت به روز گذشته، به مرز یک میلیون و 178 هزار و 100 تومان رسیده است. این در حالی است که نرخ اونس طلا با کاهش مواجه شده و هر اونس طلا امروز با قیمت هزار و 792 دلاری معامله می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سکه و طلا اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، روز گذشته با عبور اونس طلا از مرز قیمتی هزار و 800 دلاری، شانس سکه برای شکستن محدوده جدید مقاومتی افزایش پیدا کرد. با این حال امروز قیمت اونس عقب نشینی کرد و سکه با افزایش قیمت 10 هزار تومانی نسبت به روز گذشته، در محدوده 12 میلیون و 140 هزار تومانی متوقف شد.

به گفته ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا، نااطمینانی به سرمایه گذاری در بازار طلای داخلی افزایشی شده و بلاتکلیفی آینده روابط سیاسی و برجام به رکود بیشتر بازار دامن زده است. علاوه بر این موارد، مردم هم از لحاظ شرایط اقتصادی دیگر توان ورود به بازار طلا را برای سرمایه گذاری ندارند.

آریاک سفر

وضعیت رکودی بازار طلا

شرایط در بازار طلا طی یک ماه اخیر تلاطم زیادی داشته و امکان ارائه پیش بینی چندان دقیقی درباره آینده و وضعیت بازار طلا ممکن نیست. با این حال اظهارات کارشناسان بازار طلا حاکی از آن است که عامل کاهشی قوی در این بازار هنوز شکل نگرفته و به همین دلیل رشد قیمتی طلا و سکه ادامه پیدا کرده است.

در این خصوص محمدولی معتقد است که تنها انتشار اخبار مثبت از سمت برجام و دلار باعث کاهش قیمتی طلا و سکه خواهد شد، وگرنه با تداوم این وضعیت، کاهش قیمتی آن‌ها بعید است.

وضعیت تقاضای بازار طلای داخلی همچنان راکد است و به اعتقاد رئیس اتحادیه، تنها باید به خریدهای نیمه دوم سال جاری امید داشت. البته طلافروشان انتظار رونق دو سال گذشته را ندارند، اما با این حال امیدوارند که شرایط از زمان کنونی بهتر شود.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز