رکود بازار خودرو؛ کاهش قیمت دلار هم قیمت خودرو را تکان نداد!

لست سکند

تحلیل‌‌های کارشناسان حاکی از رکود مطلق در بازار خودرو و عدم کاهش قیمت‌ها با کاهش قیمت دلار است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از ایمنا، بنا بر اظهارات فرید زاوه، بازار خودرو در حال حاضر در رکود مطلق قرار داشته و کاهش قیمت دلار تاثیری بر کاهش قیمت‌ها در این بازار ندارد، چرا که این افزایش قیمت از ابتدا ناشی از تورم بوده و نوسانات دلار ارتباط مستقیمی با آن نداشته است.

بیشتر بخوانید:

زاوه همچنین ضمن اشاره به این‌که نوسانات دلار نمایانگر سیاست‌های پایه پولی کشور است، یکی از علل افزایش تورم را افزایش قیمت دلار و افزایش قیمت‌ها در بازارهای مالی عنوان کرد.

راز آسمان پایتخت

این کارشناس خودرو همچنین با تاکید بر این امر که از جمله علل کاهش‌های اخیر قیمت دلار، فشار دستوری برای تعدیل نرخ ارز و عرضه ارزهای صادراتی در بازارهای رسمی است، این میزان کاهش را ناپایدار دانست.

زاوه در ارتباط با تاثیر مذاکرات برجام در بازارهای مالی ایران،  بخشی از رفتار مثبت این بازارها را ناشی از انتظار برای نتایج خوب مذاکرات وین عنوان کرد و برجام را در شرایط اقتصادی کشور، تنها درصورتی موثر در این امر دانست که تنها یک قرارداد دوساله نبوده و همه گیر باشد.

فرید زاوه در پایان ضمن اشاره به این‌که برجام راه حلی برای تورم داخلی ایران نیست، راه حل خروج از این وضعیت و کاهش تورم را تثبیت سیاست‌های کلان انضباط مالی و کوچک شدن نهادهای حاکمیتی در شکل‌های مقیاس پذیر دانست.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز