رونمایی ب‌ام‌و از Alpina XB7 مدل 2021 ؛ قدرتمند آلمانی

لست سکند

ب‌ام‌و از شاسی‌بلند جدید خود به نام آلپینا XB7 برای عرضه در بازار آمریکا رونمایی کرد.

به گزارش کاماپرس، این شاسی‌بلند آلمانی که محصول کمپانی آلپینا از زیرمجموعه‌های ب‌ام‌و است با قیمتی در حدود 141 هزار و 300 دلار روانه بازار آمریکا خواهد شد.

مشخصات کلی آلپینا XB7 

به عقیده کارشناسان خودرو، آلپینا XB7 نزدیک‌ترین مدل نیمه رسمی از ب‌ام‌و X7 M به شمار می‌رود. این خودرو شاسی‌بلند از پیشرانه بنزینی ۴/۴ لیتری توئین توربو خورجینی هشت سیلندر بهره می‌برد که ۶۱۲ اسب‌بخار قدرت در بازه‌ی بین ۵،۵۰۰ تا ۶،۶۰۰ دوربردقیقه و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور در بازه‌ی ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دوربردقیقه تولید می‌کند.

ب‌ام‌و آلپینا XB7 قادر به ارائه عملکرد فوق‌العاده‌ای برای خودروی شاسی‌بلندی با این اندازه است. یعنی ۰ تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت را تنها در ۴/۲ ثانیه می‌پیماید و در ۱۲/۶ ثانیه مسیر ۴۰۰ متر را طی می‌کند و بیشینه سرعت آن نیز به ۲۹۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. این ارقام با رینگ‌های آلیاژی ۲۱ اینچی استاندارد همراه‌با لاستیک‌های اسپرت ۲۸۵/۴۵ R۲۱ به دست می‌آیند.

آلپینا XB7

مشخصات ظاهری آلپینا XB7 

در بخش نمای ظاهری، آلپینا XB7 کیت بدنه‌ جالبی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد که شامل سپر جلوی جدید با ورودی‌های بزرگ هوا، سپر عقب جدید با سیستم اگزوز اسپرت از جنس فولاد ضدزنگ و باله‌های دیفیوزر کوچک و همچنین برخی قطعات با آرم آلپینا می‌شود. این موارد شامل نام تجاری آلپینا در سپر جلو و رینگ‌های ۲۰ پره Alpina Classic است که به‌صورت اختیاری در اندازه‌ی ۲۳ اینچی دراختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

راز آسمان پایتخت

در داخل کابین، آلپینا XB7 تجهیزات منحصربفردی مانند Crafted Clarity روی اهرم تعویض دنده با روشنایی آبی، کنترلر iDrive طبق طراحی آلپینا، پلاک تولید آلپینا، پادری‌های نورانی آلپینا و فرمان اسپرت آلپینا با چرم دست‌ساز Lavalina با دوخت آبی و سبز برند تجاری این شرکت ارائه می‌دهد. این خودروی شاسی‌بلند همچنین با تزئینات داخلی Myrtle Luxury Wood آلپینا به‌عنوان گزینه استاندارد تجهیز شده است.

آلپینا XB7

با توجه به اینکه ب‌ام‌و آلپینا XB7 مدل ۲۰۲۱ با قیمت ۱۴۱،۳۰۰ دلار (به‌علاوه ۹۹۵ دلار هزینه‌ی تحویل در مقصد) شروع می‌شود، تقریبا به تمام آپشن‌های موجود در ب‌ام‌و X7 مجهز است. از جمله آپشن‌های برجسته می‌توان به تزئینات داخلی چرمی Merino، صندلی‌های گرم‌شونده با طرح‌های مختلف، درهای نرم بسته‌شونده، هدلاینر آلکانترا، روکش داشبورد چرمی، سانروف شیشه‌ای پانورامیک سه‌بخشی و مجموعه‌ی کاملی از سیستم‌های دستیار راننده اشاره کرد.

آلپینا XB7 با صندلی‌های سه ردیفه به‌عنوان گزینه‌ی استاندارد ارائه می‌شود و که امکان انتخاب بین ۶ تا هفت صندلی دردسترس خواهد بود. هدلاینر فانتزی à la Rolls-Royce با چراغ‌های LED داخلی برای تقلید از آسمان پرستاره ازطریق بیش از ۱۵،۰۰۰ الگوی گرافیکی، هزینه‌های بیشتری را برای مشتریان به‌همراه خواهد داشت.

آلپینا XB7

آلپینا XB7 را می‌توان از ماه مه سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده آمریکا سفارش داد و تحویل اولین خودروها برای ماه سپتامبر تعیین شده است. این خودرو در کارخانه اسپارتانبورگ بی‌ام‌و در ایالت کارولینای جنوبی ساخته خواهد شد.

 

مرتبط با : بی ام و
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز