رونمایی از ایران چک ۱۰۰ هزار تومانی با طرح کاخ تچر

رئیس کل بانک مرکزی از ایران چک جدید 100 هزار تومانی با طرح کاخ تچر از آثار باستانی مجموعه تخت جمشید رونمایی کرد که در این ایران چک جدید کمرنگ شدن تعدادی از صفرها جلب توجه می کند.

به گزارش کاماپرس، رونمایی از ایران چک جدید، بحث کاهش 4 صفر از پول ملی که مدتها در محافل کارشناسی و همچنین در مجلس بر سر آن جدل بود و موافقان و مخالفان به تفصیل درباره مزایا و معایب آن سخن گفتند را به نوعی زنده می کند چرا که در ایران چک جدید چهار صفر از صفرهای یک میلیون ریال به صورت کمرنگ چاپ شده است.

بد نیست به این نکته اشاره کنیم که مخالفان کاهش صفرهای پول ملی این اقدام را در کاهش تورم بی اثر می دانند و هزینه انتشار اسکناس ها و سکه های جدید را سنگین قلمداد می کنند. در مقابل موافقان کاهش صفرهای پول ملی معتقدند این طرح به ساده شدن محاسبات و ثبت حساب کمک می کند و اثر روانی مثبتی نیز بر تورم دارد. ضمنا نمونه های موفق کاهش صفرهای پول ملی در ترکیه قابل مشاهده است.

آریاک سفر

در این ایران چک یک میلیون ریالی آنچه بیشتر در نظر بیننده قرار می گیرد عدد 100 است که تداعی کننده صد هزار تومان است و واحد پول ریال در این طرح تلویحا به حاشیه رفته است.
شایان ذکر است؛ در تصویری که از ایران چک 100 هزار تومانی منتشر شده نقش کاخ تچر در مجموعه تخت جمشید نیز به زیبایی طراحی شده است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “رونمایی از ایران چک ۱۰۰ هزار تومانی با طرح کاخ تچر

  1. غفاری گفته:

    با سلام.ابتدا کار تورم رو از بین ببرید بعد صفرها رو حذف کنید.در غیر این صورت این کار بی فایده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز