رونمایی از سامانه جامع‌ خدمات‌رسانی کارگزاری فارابی

فارابی‌زون در دسترس سرمایه‌گذاران بورس قرار گرفت؛ کارگزاری فارابی از سامانه جامع خدمات‌رسانی این شرکت با عنوان فارابی‌زون (Farabixon) رونمایی کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از کارگزاری فارابی، این سامانه با هدف بهبود ارائه خدمات به کاربران این شرکت راه‌اندازی شده و شرایط دسترسی سریع و امن به خدمات متنوع گروه مالی فارابی را از یک درگاه مشترک فراهم کرده است.

توسعه فارابی‌زون با استفاده از فناوری‌های روز دنیا

فارابی‌زون سامانه خدمات‌رسانی متمرکز برای تمامی سرویس‌های گروه‌ مالی فارابی است که هم‌راستا با استراتژی توسعه‌ فناوری‌های نوین این شرکت در دسترس سرمایه‌گذاران بورسی قرار گرفته است. کاربران می‌توانند با استفاده از آدرس my.irfarabi.com در مرورگر موبایل یا رایانه شخصی خود از تمامی خدمات آنلاین این شرکت بهره‌مند شوند.

گفتنی است در فاز نخست توسعه این سامانه، خدماتی شامل باشگاه مشتریان، صندوق‌های سبدگردان فارابی، پشتیبانی و ارتباط با مشتری در اختیار کاربران قرار گرفته و به‌زودی علاوه بر موارد مذکور، شرایط استفاده از پلتفرم‌های معاملاتی، مشاوره سرمایه‌گذاری، آموزین، صدتحلیل، ریسک‌سنجی آنلاین، سعدی(سامانه سهام عدالت) و… نیز فراهم خواهد شد.

آریاک سفر

فارابی‌زون از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا نظیر آنچه در گوگل تحت عنوان SSO یا همان ورود یکپارچه شاهد آن هستیم، توسعه یافته و یکی از نخستین‌های بازار سرمایه ایران به‌حساب می‌آید.

فارابی‌زون با رویکرد یکپارچه‌سازی اطلاعات کاربران، امکان دسترسی به تمام خدمات فارابی را تنها با استفاده از یک نام‌کاربری و رمز عبور برای مشتریان فراهم کرده است. با استفاده از این امکان جدید دیگر نیازی نیست کاربران برای استفاده از خدمات متنوع کارگزاری فارابی ثبت‌نام‌های مجزا یا حساب‌های کاربری متعدد داشته باشند و می‌توانند – مطابق استانداردهای روز دنیا – به تمام خدمات مورد نیازشان به‌صورت یک‌جا و با یک‌بار ثبت‌نام در «فارابی‌زون» دسترسی یابند.

اهمیت یکپارچه‌سازی اطلاعات کاربران

در سال‌های اخیر رویکرد یکپارچه‌سازی اطلاعات در بسیاری از شرکت‌های بزرگ که سرویس‌های متنوعی ارائه می‌دهند، رایج شده است. به‌عنوان مثال هنگامی که به یکی از سرویس‌های گوگل مانند جیمیل وارد می‌شوید، امکان دسترسی به سایر سرویس‌های این شرکت شامل یوتیوب، گوگل‌درایو، گوگل‌میت و… را نیز خواهید داشت. همچنین یکی از قابلیت‌های اصلی این سرویس ایجاد یک ارتباط کاملا امن بین رایانه کاربر و سرور مرکزی است که باعث می‌شود اطلاعات محرمانه کاربران، تحت پروتکل‌های امنیتی بهتری منتقل شود.

فارابی‌زون همچنین با بهره‌مندی از چند لایه امنیتی، احتمال دسترسی غیرمجاز به این سامانه را به‌شدت کاهش داده است. از سوی دیگر کاربران نیازی به انتخاب چند نام‌کاربری و رمز عبور متفاوت برای خدمات متنوع این شرکت ندارند و به‌سادگی می‌توانند با استفاده از شماره همراه سجامی خود و رمز عبور یک‌بار مصرف از تمامی خدمات مورد نیازشان بهره‌مند شوند.

گفتنی است شرکت‌های مطرح دیگری مانند مایکروسافت و سامسونگ نیز از سامانه ورود یکپارچه(Single Sign-On یا SSO) بهره می‌برند. اگر از دستگاه‌های سامسونگ استفاده کرده باشید احتمالا می‌دانید برای استفاده از برنامه‌ها و سرویس‌های متنوع این شرکت نیز لازم نیست اطلاعات مربوط به چندین حساب کاربری را به‌ خاطر بسپارید و تمام امکانات با حساب کاربری سامسونگ در دسترس‌ خواهد بود.

بهبود امنیت و دسترسی سریع‌ و ساده به خدمات فارابی

از جمله مهم‌ترین مزایای فناوری SSO می‌توان به مدیریت ساده حساب کاربری‌‌، افزایش امنیت و سهولت دسترسی به خدمات مختلف ارائه شده توسط شرکت‌ها اشاره کرد. کارگزاری فارابی هم در راستای ارتقاء و بهبود «امنیت» و «دسترسی‌ سریع‌ و ساده‌تر» به خدمات گروه مالی فارابی از فارابی‌زون رونمایی کرده است.

بد نیست بدانید تا پیش از معرفی فارابی‌زون، سرمایه‌گذارانی که در هر دو صندوق سهامی و صندوق درآمد ثابت فارابی سرمایه‌گذاری کرده بودند، لازم بود برای مشاهده دارایی، خرید یا فروش واحدهای جدید به سایت‌ هر کدام از صندوق‌ها مراجعه کنند؛ اما با یکپارچه‌سازی اطلاعات مشتریان و ارائه خدمات از طریق درگاه مذکور، کاربران می‌توانند فعالیت‌های مختلفی از قبیل ثبت‌نام، مشاهده سبد دارایی، تایید قراردادها، انتقال واحدهای صندوق و هر فرایندی که برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بورسی نیاز است را به‌سادگی از همان درگاه یکپارچه فارابی‌زون انجام دهند.

در نظر داشته باشید برای ورود به فارابی‌زون کافیست شماره همراه خود را وارد کنید؛ اگر پیش‌تر در سجام یا کارگزاری فارابی ثبت‌نام کرده باشید، اطلاعات شما به‌صورت خودکار بازخوانی شده و ثبت‌نام در کمتر از یک دقیقه کامل می‌شود. اگر هم تاکنون فرایند سجامی شدن را انجام نداده‌اید، به سادگی از طریق همین درگاه می‌توانید فرایندهای لازم را انجام دهید.

برای ورود به فارابی‌زون می‌توانید از این لینک اقدام کنید.

مرتبط با : کارگزاری فارابی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز