روغن 50 درصد گران‌تر از قیمت مصوب فروخته می‎‌شود

یک مقام مسئول در اتحادیه بنکداران غذایی با اشاره به ادامه نابسامانی در بازار روغن نباتی مایع و جامد ، بیان کرد: با وجود آن که روغن با مصوبه ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت 35 درصد افزایش قیمت داشته، بازهم 40 تا 50 درصد بیشتر از قیمت مصرف‌کننده فروخته می‌شود.

به گزارش کاماپرس، وضعیتی که قاسمعلی حسنی دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی از اوضاع بازار مواد غذایی مهم و پرمصرفی مثل روغن و شکر ارائه می دهد نشان از ادامه نابسامانی این بازار دارد.

این نابسامانی در حالیست که قیمت این اقلام بر اساس مصوبات دولت گران شده اما حتی گرانی قابل توجه نیز نتوانسته مانع گران فروشی و کمبود برخی اقلام مثل روغن شود.

به گفته این مقام مسئول صنف بنکداران، طبق مصوبات دولت شکر حدود 72 درصد افزایش قیمت داشته است. براین اساس شکری که با قیمت 6650 تومان به واحدهای صنعتی عرضه می‌شد به 11500 تومان رسیده است. قیمت روغن نیز طبق همین مصوبات 35 درصد افزایش پیدا کرده است.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی افزود: حتی با این افزایش قیمت هیچ تغییری در وضعیت عرضه برای بنکداران ایجاد نشده و همچنان همان محدودیت‌های سابق وجود دارد. اگر ما بخواهیم بار روغن بگیریم باید در کنار آن یک کالای دیگر خریداری کنیم و اگر حاضر به این کار نباشیم به ما روغن نمی‌دهند.

آریاک سفر

قیمت روغن در کشورهای همسایه 6 برابر گران تر از ایران است

حسنی تصریح کرد: اگر بخواهیم 50 کارتون روغن بخریم باید در کنار آن یک تن برنج هندی یا 10 کارتون تن ماهی یا 10 کارتون رب گوجه یا کیک و کیسه فریزر بگیریم. همچنین هر روز به ما روغن نمی‌فروشند و هر 15 روز یک بار مجاز به خریداری هستیم.

دبیر اتحادیه بنکداران غذایی با اشاره به رکود در این بازار گفت: با توجه به این که در روزهای منتهی به انتخابات هستیم در بازار سکون و رکود حاکم است؛ تنش خاصی وجود ندارد و افزایش قیمتی به جز در مورد روغن و شکر که در بخش دولتی تعیین شده نداشتیم. نه تنها بازار مواد غذایی بلکه همه بازارها فعلا چشم انتظار 28 خرداد و نتایج انتخابات هستند.

حسنی در ادامه تصریح کرد: شکر به قیمت آزاد که 13 هزار و 300 تومان و حدود 2 هزار تومان گرانتر از شکر دولتی است به هر میزانی که بخواهید در بازار موجود است و البته مشکل چندنرخی بودن شکر موجود است.

وی افزود: در مورد روغن نیز با وجود اینکه 35 درصد افزایش قیمت اعمال شده بازهم 40 تا 50 درصد بیشتر از قیمت مصرف‌کننده در سطح خرده فروشی و بنکداری فروخته می‌شود. چراکه روغن آن طرف مرز 6 برابر قیمت داخلی مشتری دارد.

اخبار مهم و مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز