روش های تبدیل عکس به تابلو فرش باکیفیت و نفیس

چاپ عکس روی فرش-کاماپرس
لست سکند

یکی از هدایای نفیس و ماندگار که می‌تواند به یادگاری دوست‌داشتنی تبدیل شود، خرید تابلو فرش با عکس عزیزان است. تبدیل عکس به تابلو فرش یکی از روش‌های مناسب برای سورپرایز کردن اطرافیان یا روح بخشیدن به منزل است. معمولا برای تبدیل عکس به فرش روش‌های مختلفی وجود دارد که با توجه به بودجه سفارش دهنده و نوع فرش مورد نظر وی، یکی از آن‌ها انتخاب می‌شود.

به گزارش کاماپرس، افرادی که قصد خرید فرش با چهره عزیزان یا خودشان را دارند، باید برای این منظور به یک مجموعه معتبر مراجعه داشته باشند. در کل روش‌های مختلفی برای تبدیل عکس به تابلو فرش و منقش کردن فرش به یک عکس چهره یا هر مدلی وجود دارد که در ادامه این روش‌ها بررسی خواهند شد؛

چاپ به سبک سابلیمیشن

افرادی که مایل به چاپ سریع عکس روی فرش هستند، می‌توانند روش سابلیمیشن را انتخاب کنند. این روش برای کسانی مناسب است که می‌خواهند فرش در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده شود. ضمنا گروهی که مایل هستند تصویر چاپ شده روی فرش دقیقا مانند عکس باشد، می‌توانند این روش چاپ عکس روی فرش را انتخاب کنند. این نوع فرش‌ها قابلیت شست و شو دارند.

در این روش، عکس سفارشی ابتدا به وسیله دستگاه کلندر بر روی یک کاغذ مخصوص چاپ شده و سپس توسط دستگاه‌های سابلیمیشن یا پرس حرارتی از روی کاغذ مخصوص به تابلو فرش منتقل می‌شود. بعد از گذشت چند دقیقه رنگ عکس کاملا تثبیت خواهد شد.

چاپ روی فرش به سبک کلاریس

افرادی که مایل به چاپ عکس عزیزان خود روی فرش هستند و فقط یک ماه برای انجام این کار زمان دارند، می‌توانند به روش چاپ کلاریس فکر کنند. این روش نیز برای گروهی مناسب است که به جزئیات عکس حساسیت داشته و می‌خواهند نقش روی فرش دقیقا عین عکس باشد. این مدل چاپ نیز با شست و شو از بین نمی‌رود.

راز آسمان پایتخت

کلاریس که با چاپ لیزری نیز شناخته می‌شود، طرفداران زیادی دارد. در این نوع چاپ تنها لایه سطحی فرش رنگ نمی‌گیرد، بلکه تمامی رنگ‌ها روی تار و پود فرش تثبیت می‌شود. این مدل چاپ عکس به مدل‌های بافت ماشینی و دستباف نزدیک‌تر است.

چاپ عکس روی فرش-کاماپرس

بافت ماشینی و تبدیل عکس به تابلو فرش

در صورتی که فردی مایل باشد عکس مورد نظر وی در تار و پود فرش نقش ببندد، بهتر است به روش بافت ماشینی فکر کند. این طرح برای خواهان‌ طرح‌های باارزش و هنری مناسب است. قیمت این نوع بافت نسبت به مدل دستباف پایین بوده، اما از دو روش چاپ کلاریس و سابلیمیشن بیشتر است. بافت فرش به این روش بین یک هفته تا 10 روز زمان می‌برد. این مدل تبدیل عکس به تابلو فرش با ده رنگ یا ده نخ به صورت ریشه به ریشه از روی نقشه توسط دستگاه انجام می‌شود.

بافت عکس به صورت ماشینی با دستگاه‌های کامپیوتری و به روزی مانند اچ سی آی صورت می‌گیرد. این دستگاه‌ها براساس تکنولوژی‌های مدرن بافت آلمان و بلژیک هستند. در این حالت عکس ارائه شده تبدیل به نقشه کامپیوتری می‌شود و سپس اطلاعات آن به ماشین بافت انتقال پیدا می‌کند. دستگاه بعد از دریافت اطلاعات به صورت خاب زیر و رو به بافت طرح می‌پردازد.

بافت دستباف عکس دلخواه

کسانی که دنبال تبدیل عکس به تابلو فرش هستند و می‌خواهند کار نفیس و ماندگار شود، سراغ بافت دستباف می‌روند. این نوع فرش‌ها برای کسانی مناسب است که بودجه بیشتر از 8 میلیون تومان برای بافت کنار گذاشته‌اند. اما افراد برای این داشتن این نوع فرش باید دست کم شش ماه قبل به بافنده اطلاع دهند تا کار به موقع برای آن‌ها آماده شود.

در این روش باید نقشه عکس به صورت کد رنگی تهیه و پس از آن نخ‌های رنگی مناسب به وسیله رنگرزی آماده شود. پس از آن، طرح و نخ به بافنده معتبر سپرده شده و بافت تابلو فرش آغاز خواهد شد.

سفارش انواع فرش‌ها به فرش کاشان

در صورتی که قصد تبدیل عکس به تابلو فرش را دارید، می‌توانید این کار به گروه فرش کاشان بسپارید. این مجموعه بیشتر از نیم قرن در حوزه بافت فرش سابقه دارد و از به روزترین تکنولوژی‌ها برای بافتن انواع قالی و فرش‌ها استفاده می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : قالی کاشان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز