روش مطالعه و بهترین منابع حسابان کنکور را بشناسید

داوطلبان کنکوری در بیشتر مواقع با دروس فرمولی مشکل دارند چراکه تصورشان این است که باید برای حفظ کردن تمامی این فرمول‌ها وقت بگذارند. این باعث می‌شود که همیشه از درس حسابان و خرید کتاب حسابان کنکور فراری باشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کتاب‌های کمک درسی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اما معمولا مشاوران پیشنهاد می‌کنند که داوطلبان اشتباه نکنند و دروس فرمولی مانند حسابان را کنار نگذارند. بلکه با خرید بهترین منابع حسابان کنکور می‌توان یک قدم مهم در کنکور برداشت.

نکته اول این است که یادگیری و حفظ کردن با یکدیگر متفاوت‌اند. یادگیری با فهمیدن ممکن می‌شود. به بیان بهتر، یادگیری مراحل مختلفی دارد. یعنی برای یادگیری یک فرمول باید بخش‌های گوناگون آن را بشناسیم. تشریح قسمت‌های مختلف آن کمک می‌کند تا یادگیری یک فرمول تسهیل شود و دیگر نیازی به حفظ کردن آن نباشد. حل کردن تست‌های مختلف نیز آن‌ها را در ذهن ماندگار می‌کند. در ادامه به چند تکنیک برای یادگیری بهتر حسابان پرداخته می‌شود.

تکنیک‌ های یادگیری حسابان کنکور

کلیدی‌ترین تکنیک یادگیری حسابان، تمرین است. اما نه هر تمرینی! تمرین کردن قواعدی دارد. مثلا اگر کسی در درس حسابان ضعیف است باید از تمرین‌های آسان و تست‌های ساده شروع کند. برخی کتاب‌های تست که در سایت کتابانه نیز به فروش می‌رسند، این ویژگی را دارند و تست‌ها را از آسان به دشوار طبقه‌بندی کرده‌اند. کتاب میکرو حسابان گاج یکی از این کتاب‌هاست.

آریاک سفر

پس از تمرین کردن، نوبت به شناخت نقاط ضعف می‌رسد. داوطلبان باید هنگام تمرین، نقاط ضعف خود را یادداشت کرده و پس از برطرف کردن آن‌ها به سراغ سطوح بالاتر تست بروند. این کار هم اعتماد به نفس را بالا می‌برد و هم سرعت تست‌زنی را افزایش خواهد داد!

مرحله بعدی، مرحله تثبیت است. تثبیت کردن یکی از مراحل روش مطالعه حسابان برای کنکور محسوب می‌شود. بهترین راه برای تثبیت مطالب این است که بعد از یادگیری، تمرین و برطرف کردن نقاط ضعف باید مدتی صبر کرده و سپس به سراغ مرور مجدد مطالب رفت.

درست است که فرمول‌ها نباید حفظ شوند اما باز هم اگر تکرار نشوند، فراموش خواهند شد. پس نباید از تکرار و تمرین فرمول‌ها غافل شد. با استفاده از کتاب تست حسابان کنکور خیلی سبز می‌توان به تست‌های فراوان دسترسی پیدا کرده و دائم آن‌ها را تمرین کرد.

گفتنی است که داشتن پیش نیاز نیز برای یادگیری حسابان ضروری به نظر می‌رسد. این پیش‌نیاز را درسنامه‌های بهترین منابع حسابان کنکور به دست می‌دهند. درواقع، پیش‌نیاز به این معنی است که برای یادگیری یک مبحث، باید مباحث قبلی را یادآوری کنیم چراکه مباحث، زنجیروار به یکدیگر متصل هستند.

نکته آخر اینکه هیچ گاه نباید درس‌های فرمولی مانند حسابان به روزهای آخر کنکور موکول شود. زیرا نه تنها تاثیر زیادی در یادگیری نخواهد داشت بلکه باعث می‌شود که اعتماد به نفس به طور کاذب بالا برود و تعداد زیادی از سوالات مربوط به این درس جواب غلط بگیرند. تا پیش از کنکور می‌توان با خرید کتاب حسابان کنکور از سایت کتابانه، برای این آزمون آمادگی ایجاد کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : کتابانه
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز