روش‌های جذب مخاطب از طریق نگارش صحیح رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی می‌تواند به منظور هرچه بیشتر و بهتر دیده شدن محصولات و خدمات کسب و کارها به کمک صاحبان این کسب و کارها بیاید. اما برای تاثیر هرچه بیشتر و جذاب‌تر شدن رپرتاژآگهی، لازم است برخی اصول نگارشی و انتخاب قالب صحیح انتشار رعایت شود.

به گزارش کاماپرس به نقل از کامامدیا، می‌توان به رپورتاژآگهی به چشم ابزاری تبلیغاتی نگریست که در صورت رعایت نکات استاندارد آن می‌تواند به شکل موثری به فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار کمک کند تا ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و خدمات کسب و کار خود را به مخاطبان معرفی کنند. اگر این امر به درستی اتفاق بیفتد سبب افزایش فروش و سود آنها خواهد شد. رپورتاژآگهی می‌تواند در این زمینه یاری رسان صاحبان کسب و کارها باشد به شرطی که در خود این ابزار معیارهای تخصصی و حرفه‌ای رعایت شود.

در ادامه مطلب به برخی ویژگی‌های مهم یک رپورتاژآگهی خوب اشاره می‌کنیم.

مخاطب شناسی

زمانی می‌توان از یک رپرتاژآگهی خوب سخن به میان آورد که بتواند پیام خود را به خوبی به مخاطب منتقل کرده و بر وی تاثیر بگذارد. پس می‌توان گفت هنگامی یک رپرتاژآگهی خوب عمل می‌کند که بتوانیم با مخاطبان و مشتریان کسب و کارهایی که قرار است برایشان رپرتاژآگهی بنویسیم آشنایی لازم را داشته باشیم. این آشنایی سبب شناخت بیشتر نیازهای مخاطبان و در نتیجه تاکید بر رفع این نیازها در رپرتاژآگهی می‌شود. این آشنایی در ضمن باعث انتخاب زبان و ادبیات مناسب در نوستار رپرتاژآگهی برای تاثیر هرچه بیشتر بر مخاطبان می‌شود.

آریاک سفر

بیان صریح مزیتها

یکی از راه‌های نوشتن یک رپرتاژآگهی تاثیرگذار، آوردن مزایای محصول و خدماتی که به مخاطب معرفی می‌کنید در متن رپرتاژآگهی است. رپرتاژ آگهی‌ای که در بیان انتقال تفاوت‌ها و برتری محصول شما نسبت به رقبا موفق عمل نکند، تاثیر خوبی بر جذب مخاطب نخواهد گذاشت. درواقع در رپرتاژآگهی و معرفی محصولات و خدمات کسب و کارها باید کلی گویی را کنار گذاشت و صریح و شفاف با مخاطب گفتگو کرد.

استفاده از تیتر جذاب برای رپورتاژآگهی

یکی از روش‌های جذب مخاطب به خواندن رپرتاژآگهی، انتخاب یک تیتر مناسب برای متن رپرتاژآگهی است. زیرا مخاطب ابتدا تیتر را دیده سپس وارد متن می‌شود. این تیترها می‌بایست کلماتی را در دل ود جای بدهند که در گوگل زیاد جستجو می‌شوند و کنجکاوی مخاطب را برمی‌انگیزد. نکته دیگر در رابطه با تیترنویسی رپرتاژآگهی این است که معمولا مخاطب زیاد سراغ تیترهای بلند نمی‌رود و تیترهای خلاصه‌تر را ترجیح می‌دهد. اگر تمام این نکات را در تیترنویسی رپورتاژآگهی رعایت کنیم، می‌توانیم بی حوصله‌ترین و عجول‌ترین مخاطبان را نیز به خواندن متن ترغیب کنیم.

مختصر و مفید نویسی

از آنجایی که این روزها به دلیل مشغله‌های فکری و کاری، مخاطبان نسبت به گذشته در خواندن متون بی حوصله شده‌اند، مختصر و مفیدنویسی یکی از راه‌هایی است که این مخاطبان را سر ذوق بیاورد و به خواندن متن ترغیب کند. زیرا بررسی‌ها نشان‌دهنده این امر است که اکثر مخاطبان فقط تیتر و لید و پاراگراف‌های اول را می‌خوانند.

انتشار رپرتاژآگهی در رسانههای پرمخاطب

اگر شما بهترین رپرتاژآگهی را هم برای کسب و کار خود بنویسید، اما آن را رسانه‌هایی با بازدید کم منتشر کنید، فایده‌ای در بر نخواهد داشت. بنابراین برای دیده شدن رپرتاژآگهی باید آن را در یک رسانه پرمخاطب منتشر کرد.

استفاده از عکس

جذابیت استفاده از عکس در کنار متن بر هیچکس پوشیده نیست. اگر متنی جذاب برای رپرتاژآگهی خود نوشته‌اید سعی کنید آن را با عکس مزین کنید. زیرا تصاویر باعث می‌شوند متن شما بیشتر در ذهن مخاطب جا بیفتد و آن را به خاطر بسپرد. نبودن تصویر در رپرتاژآگهی، شانس موفقیت آن را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

کامامدیا، گروه رسانه‌ای کاما، برای ارائه راهکارها و خدمات روابط عمومی و رسانه به سازمان‌ها تشکیل شده است. این گروه که متشکل از جمعی از متخصصان با تجربه روزنامه نگاری، گرافیک، کپی رایتینگ، دیجیتال مارکتینگ، عکاسی و تصویربرداری، برنامه نویسی، بازاریابی و تبلیغات هست، در طول بیش از 16 سال فعالیت پیوسته خود، به توسعه ارتباطات رسانه‌ای و روابط عمومی حدود 130 سازمان دولتی، تشکل صنفی و شرکت معتبر خصوصی کمک کرده است.

فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار می‌توانند برای مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپرتاژآگهی در ایسنا با شماره‌های 2-88925680 و همچنین دو شماره‌ی 09219563711 ،09219563704 تماس بگیرند.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز