روشی آسان برای ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت برند

در امر ثبت شرکت به‌طور دقیق و واضح بدانید شرکت خود را به‌منظور چه نوع فعالیت و یا هدفی ثبت می‌کنید و به عبارت حقوقی موضوع شرکت را انتخاب کنید، البته لازم است بدانید که در انتخاب و معرفی این موضوع محدودیت چندانی نخواهید داشت، لیکن فعالیت در برخی از موضوعات غیرقانونی است و برخی دیگر نیازمند اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح هست. توجه داشته باشید که هدف‌گذاری صحیح گام مهمی به‌سوی موفقیت خواهد بود.

به گزارش کاماپرس،  شرکت ماحصل شراکت دو یا چند نفر هست که انتخاب صحیح شرکا و تقسیم صحیح وظایف یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت یک شرکت هست. کار آفرینان و بسیاری از افراد به دنبال روش هایی هستند که تاسیس شرکت را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهند. وقت گیری و هزینه های گزاف ثبت برخی شرکت ها سبب شده است که ثبت شرکت مسئولیت محدود به یکی از محبوب ترین و رایج ترین انواع ثبت شرکت ها بدل شود. امروزه در ایران بیشتر شرکت ها به صورت مسئولیت محدود فعالیت می کنند و یکی از دلایل آن را باید راحتی در مراحل ثبت دانست. با این حال ممکن است که فرایند ثبت شرکت برای بسیاری از علاقه مندان کمی پیچیده باشد. بنابراین در طول مطلب  پیش رو شما را به صورت گام به گام جهت ثبت شرکت راهنمایی می کنیم.
مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود
گاهی افراد علاقه مند بین 2 تا هر چند نفر تصمیم به احداث شرکت تجاری و بازرگانی می گیرند. به طوری که به جای تخصیص یا تقطیع سهام، هر یک از شرکا تنها به اندازه میزان سرمایه گذاری خود در سود، ضرر و تعهدات شرکت مسئولیت دارند. به چنین شرکت هایی شرکت مسئولیت محدود گفته می شود. در ادامه قصد داریم که مراحل ثبت آن را همراه با شما بررسی کنیم.

 مهم ترین مدارک مورد نیاز ثبت شرکت

ایسنا در گزارشی افزود: در صورتی که تمامی مدارک درخواست شده توسط اداره ثبت شرکت ها را جمع آوری کرده و در سایت آن بارگذاری کنید؛ فرایند ثبت شرکت مسئولیت محدود به آسانی آب خوردن خواهد بود. به همین دلیل در ادامه به مهم ترین مدارک مورد نیاز اشاره می کنیم:
• فرم معرفی نمایندگان حقوقی و تصویری از آخرین روزنامه رسمی تاسیس شرکت؛
• اساسنامه شرکت همراه با امضای تمامی اعضا – 2 جلد؛
• درخواست یا تقاضانامه شرکت با امضای تمامی اعضا – 2 رونوشت؛
• صورت جلسه ای رسمی از مجمع عمومی – 2 نسخه؛
• شرکت نامه شرکت با امضای تمامی اعضا – 2 جلد؛
• عرضه تقویم نامه؛ این بخش تنها به شرکت هایی تعلق می گیرد که بخشی از سرمایه آن ها به صورت غیرنقدی باشد. در این صورت باید یک نامه رسمی از کارشناس دادگستری را در پرونده خود ضمیمه کنند.
با در دست داشتن مدارک مربوطه نیمی از راه ثبت شرکت مسئولیت محدود را طی کرده اید.
ثبت نام و ارسال درخواست از طریق سایت
اکنون باید به وب سایت رسمی اداره کل ثبت شرکت ها مراجعه کنید و از طریق بخش های مربوطه در این سایت به صورت رسمی ثبت نام شرکت خود را انجام دهید. در این بخش اطلاعات اولیه ای نظیر مشخصات متقاضی اخذ می شود. همچنین آدرس و شماره تماس نیز جهت پیگیری های بعدی از شما دریافت خواهد شد.

آریاک سفر

ورود اطلاعات مورد نیاز
در مرحله بعد طی فرایند ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید 5 نام پیشنهادی را برای شرکت انتخاب کنید که این نام ها به ترتیب اولویت از شما درخواست می شود. درواقع پس از تایید اولیه یکی از همین اولویت ها نام اصلی شرکت آینده شما خواهد بود. اکنون باید اطلاعاتی نظیر نوع فعالیت یا همان موضوع شرکت، آدرس، مدت زمان فعالیت و میزان سرمایه آن به صورت دقیق و صحیح مشخص شود. توجه داشته باشید که اسامی تمام اعضا، شرکا یا سهامداران را باید به طور کامل وارد کنید. همچنین در صورتی که شرکت شما شعبه یا شعبات دیگری در شهرهای مختلف دارد؛ مشخصات کامل هر یک از آن ها به دقت ذکر شود.
تبیین و ارسال اساسنامه و شرکت نامه
پس از آنکه اداره ثبت شرکت ها با درخواست اولیه شما موافقت کند؛ این مسئله به اطلاع شما خواهد رسید. سپس در این مرحله از شما درخواست می شود که اساسنامه و شرکت نامه تبیین شده شرکت را در بخش های مربوطه بارگذاری کنید.
ارسال مدارک نهایی و انتشار روزنامه رسمی
آخرین مرحله ثبت شرکت مسئولیت محدود آن است که منتظر باشید که بررسی های مورد نیاز انجام شود. پس از تایید نام شرکت، وب سایت این اداره رسمی برگه هایی را در اختیار شما قرار می دهد که پس از پرینت باید همه صفحات آن به امضای تمامی اعضا و سهامداران برسد.
ثبت شرکت با مسئولیت محدود با کمک ثبت فردا
در پایان باید بدانید که تمامی فرایندهای مذکور با یک مراجعه ساده به سایت ثبت فردا به راحتی و در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می شود. این شرکت با کادری مجرب و آشنا به مسائل حقوقی ثبت شرکت مسئولیت محدود، ثبت برند، ثبت شرکت و… امکانات فراوانی را در اختیار کار آفرینان و علاقه مندان قرار داده است. برای یک تجربه آسان و بی دردسر همین حالا با متخصصان این سایت ارتباط برقرار کنید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ثبت فردا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز