روش‌های آسان پاك كردن لكه ادرار و لکه خون از تشك

وجود انواع لکه روی تشک و ملحفه طبیعی است. با وجود این، ضروری است که این لکه‌ها به‌ویژه لکه خون، در اولین فرصت از روی تشک پاک شوند؛ چراکه در غیراینصورت با گذشت زمان لکه روی تشک تثبیت شده و پاک کردن آن بسیار سخت می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازارها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تشک را نمی‌توان مانند پارچه یا لباس با هربار ایجاد لک به‌طورکامل شست و آبکشی کرد و از بین بردن انواع لکه مانند لکه خون یا ادرار از روی تشک کار چندان راحتی نیست. ضمن این‌که شستشوی کل تشک به‌شکل مداوم، آن را خراب می‌کند. از این رو بهترین گزینه استفاده از شیوه‌های لکه‌زدایی بدون نیاز به شستشوی تشک یا خوشخواب است. کاماپرس در ادامه روش‌های شستشوی تشک تخت در منزل و از بین بردن لکه خون و لکه ادرار از روی تشک را بررسی می‌کند.

پاک کردن لکه خون از روی تشک

ایجاد لکه خون بر روی سرویس خواب و تشک به‌علت زخم شدن ناگهانی دست یا صورت و غیره بسیار طبیعی است. بیشتر افراد در برخورد اول با لکه خون بر روی تشک، مضطرب شده و خیال می‌کنند که لکه قابل پاک شدن نیست یا این‌که مجبور به شستشوی کل تشک هستند. درحالی‌که این لکه‌ها با برخی روش‌های خانگی به‌راحتی از بین می‌روند. توجه داشته باشید که بهتر است به محض ایجاد شدن لکه، درصدد از بین بردن آن باشید، چرا که لکه خون با گذشت زمان بر روی پارچه تثبیت می‌شود. با وجود این، اگر خیلی نگران پاک کردن لکه خون از روی تشک هستید، همیشه می‌توانید از خدمات شستشوی تشک خشکشویی‌ها یا شرکت‌های خدماتی استفاده کنید. برخی از روش‌های پاک کردن لکه خون از روی تشک در ادامه معرفی شده است؛

آریاک سفر

شستشو با آب سرد

آب گرم باعث تثبیت و پخش شدن لکه خون بر روی تشک می‌شود؛ از این رو به محض این‌که متوجه وجود لکه خون بر روی تشک شدید، می‌توانید با استفاده از آب سرد در کوتاه‌ترین زمان لکه را از بین ببرید. برای این کار تنها کافی است مقداری آب سرد را بر روی لکه ایجاد شده بریزید و با پارچه تمیز دیگری لکه را پاک کنید.

 کمک گرفتن از جوش شیرین

جوش شیرین گزینه مناسبی برای پاک کردن هردو لکه خون قدیمی و جدید از روی تشک است. برای این‌ کار نیز باید ابتدا مقداری جوش شیرین را به شکل خشک بر روی لکه بریزید و پس از نیم ساعت با استفاده از حوله یا یک دستمال تمیز خشک جوش شیرین را از روی لکه پاک کنید. در صورتی که لکه خون روی تشک قدیمی باشد، ابتدا جوش شیرین را با کمی آب ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کرده و همچنین برای پاک کردن آن از حوله مرطوب استفاده کنید.

آب اکسیژنه را امتحان کنید

آب اکسیژنه یکی از مواد پاک کننده مورد استفاده در خشکشویی‌ها است. برای از بین بردن لکه خون از روی تشک با آب اکسیژنه، ابتدا آن را با نشاسته ذرت و نمک ترکیب کرده و پس از آن‌که حالتی خمیری پیدا کرد آن را بر روی لکه بریزید. پس از نیم ساعت با یک پارچه یا حوله مرطوب لکه و خمیر را از روی تشک به آرامی پاک کنید. با توجه به این‌که اکسیژنه یک ماده سفید کننده است، بهتر است این کار را با نهایت دقت انجام دهید تا تشک شما خراب نشود.

ترکیب قوی و طبیعی سرکه و جوش شیرین

ترکیب سرکه و جوش شیرین یک پاک کننده قوی است. در این روش ابتدا مقداری سرکه را درون جوش شیرین بریزید تا حالت خمیری پیدا کند، سپس آن را بر روی لکه گذاشته و پس از نیم ساعت آن را با یک دستمال خشک پاک کنید.

 نمک هم حلال خون است!

استفاده از نمک تنها برای پاک کردن لکه خون تازه کاربرد دارد. در این روش نیز نمک را بر روی لکه ریخته و پس از چند دقیقه با استفاده از دستمال لکه را پاک کنید.

پاک کردن لکه ادرار از روی تشک

اگر شماهم در خانه کودک خردسال یا حتی حیوانات خانگی مانند سگ یا گربه داشته باشید، ایجاد لکه ادرار بر روی تشک برایتان امری طبیعی است. با وجود این، از بین بردن سریع لکه ادرار با توجه به بوی بد و نامطبوع و همچنین آلوده بودن آن بسیار ضروری است. برای پاک کردن لکه ادرار از روی تشک ابتدا باید محل آلوده شده را خشک کنید، برای این کار می‌توانید با یک حوله کاغذی یا یک حوله یک بار مصرف، تا جایی که ممکن است و ادرار جذب آن می‌شود، محل لکه را خشک کنید. پس از این مرحله می‌توانید از مواد متفاوتی برای پاک کردن لکه استفاده کنید که در ادامه آمده است؛

این ترکیبات را امتحان کنید

صابون و جوش شیرین: برای پاک کردن لکه با این روش ابتدا مقداری صابون و جوش شیرین را بر روی لکه بمالید و با یک اسفنج خیس آن را ماساژ دهید. سپس اسفنج را در یک کاسه بچلانید و انقدر این کار را تکرار کنید تا دیگر خبری از لکه و بوی نامطبوع آن نباشد. در نهایت محل لکه را با یک حوله خشک کنید و پنجره‌ها را باز بگذارید تا در هوای آزاد خشک شود.

آب لیمو، سرکه و نمک: ترکیب آب لیمو با سرکه و نمک یک محلول پاک کننده قوی است. این ماده را بر روی لکه بریزید و با اسفنج خوب ماساژ دهید. در نهایت یک اسفنج مرطوب را بر روی محل لکه کشیده و سپس آن را خشک کنید.

جوش شیرین و آب اکسیژنه: برای استفاده از این محلول هم به مانند دیگر روش‌ها محلول ترکیب شده را بر روی لکه ماساژ داده و نهایتا آن را خشک کنید. در این روش می‌توانید چند قطره مایع ظرفشویی هم به محلول مورد نظر اضافه کنید.

 آمونیاک،‌ آب اکسیژنه و آب: استفاده از ترکیب آمونیاک، آب اکسیژنه و آب در صورتی توصیه می‌شود که لکه ادرار مقاوم بوده و با روش‌های دیگر از بین نرود. در این روش پس از استفاده محلول بر روی لکه، پس از چند دقیقه محل را با آب تمیز کرده و سپس خشک کنید.

پودر لباسشویی، آب اکسیژنه و آب: این ترکیب یک شوینده بسیار قوی است. در این روش پس از ترکیب پودر لباسشویی و آب اکسیژنه با مقدار بسیار کمی آب، یک مایع خمیری به دست می‌آید که باید آن را به مدت 30 دقیقه بر روی لکه قرار دهید. سپس پودر باقی مانده را با آب اکسیژنه پاک کرده و محل را خشک کنید.

پاک کردن لکه‌ها و شستشوی خوشخواب با هوم سرویز

اگر هیچ‌یک از روش‌های بالا شما را راضی نکرده و همچنان از بابت تمیز شدن تشک خود نگرانی دارید، بهترین گزینه سپردن خوشخواب به خشکشویی است.

مجموعه هوم سرویز، یک پلتفرم خدماتی معتبر با نزدیک به بیش از 400 نوع خدمت متنوع است که خدمات شستشوی خوشخواب و تشک با دستگاه‌های مدرن یکی از آن‌ها است. خدمات این سرویس شامل شستشوی تشک تخت دو نفره، شستن تشک تخت فنردار، شستن تشک تخت کودک و نوجوان در همه ایام سال و بدون تعطیلی است.

برای استفاده از این خدمات تنها کافی است درخواست خود را به شکل رایگان در سامانه هوم سرویز ثبت کرده و منتظر تماس همیاران این مجموعه برای دریافت توضیحات لازم در مورد قیمت و روش کار باشید.

انتهای پیام

مرتبط با : هوم سرویز
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز