روسیه یک موشک ضد ماهواره مرموز آزمایش کرده است؟ (فیلم)

لست سکند

در حالی که فرماندهی نیروهای فضایی ایالات متحده در حساب توئیتر خود نوشت که این نیرو شواهدی مبنی بر آزمایش روسیه بر روی سلاح های ضد ماهواره ای (موشک) در فضا را در اختیار دارد، روسیه این ادعا را تکذیب کرده است.

 

به گزارش کاماپرس، جان ریموند اعلام کرد که روسیه سلاح های ضد ماهواره ای خود را در 15 ژوئیه آزمایش کرده است. طبق گزارش ها، این آزمایش در اواسط ژوئیه صورت گرفته و پرتاب “شی” (موشک) مورد نظر از كنار یك ماهواره دیگر روسی انجام شده است.
در پی این اقدام رئیس برنامه فضایی بریتانیا، هاروی اسمیت نیز در تویئیتر از نگرانی خود درباره استفاده از “اشیاء با ماهیت تسلیحاتی” در فضا توسط روسیه سخن گفت.
به گزارش ریانووستی، آزمایشات انجام شده بر روی “ماهواره بازرس”، که توسط وزارت دفاع روسیه گزارش شده است ، هدف دیگری غیر از ادعاهای وارد شده دنبال می کرده است.
در ادامه این توضیحات آمده است: “ماهواره های بازرس” دستگاه هایی هستند که می توانند اشیاء دیگر را از فاصله نزدیک بررسی کنند. اما در عین حال گفته می شود آنها این امکان را دارند که اشیاء پروازی سایر کشورها را مطالعه کرده و در مورد ساختار و سازوکارهای آنها تجزیه و تحلیل کنند.
در ماه آوریل سال جاری نیز فرمانده نیروی فضایی ایالات متحده ، روسیه را به آزمایش سیستمی که توانایی غیرفعال کردن فضاپیماها در مدار نزدیک زمین دارند، متهم کرد.
در این بیانیه که در ماه آوریل منتشر شد آمده بود: این سیستم قادر به از بین بردن ماهواره هایی است که در ارتفاع 160-2000 کیلومتری از سطح زمین قرار دارند. جان ریموند گفت: اینگونه تهدیدات برای ایالات متحده و متحدان این کشور، “در رابطه با آزمایش از موشک های رهگیری مستقیم”، واقعی ، جدی و رو به رشد است.

راز آسمان پایتخت

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز