روسیه چگونه به کمک چین تحریم ها را دور می زند؟

روسیه پس از حمله به اوکراین، اکنون به کشوری بدل شده است که بیشترین تحریم ها متوجه آن است. این کشور برای بقا به یک خط حیات اقتصادی و مالی نیاز دارد و می توان گفت بزرگترین امید روسیه به چین است. اما یک سوال ذهن ها را درگیر خود کرده است : آیا چین به روسیه کمک مالی برای دور زدن تحریم ها و کمک به جلوگیری از فروپاشی اقتصادی خواهد کرد؟

به گزارش کاماپرس، اگر بخواهید به حرف های دیپلمات های چین باور داشته باشید روابط با روسیه همچون صخره محکم است و دوستی شی جین پینگ و ولادیمیر پوتین هیچ محدودیتی ندارد. اما در نگاهی واقع بینانه تر تحریم های غرب در آستانه آزمایش این سخنان پرشور است.

مطالب مهم امروز:

آریاک سفر

روسیه به راهی برای نجات اقتصادی و مالی نیاز دارد و مایل است از چین به عنوان مجرا و خط ارتباطی برای ادامه تجارت با سایر نقاط جهان استفاده کند. با این حال، چین باید تعادل هوشمندانه ای بین یاری رساندن به آقای پوتین برای مقابله و ایستادن در برابر رقیب مشترکشان ، آمریکا و حفظ دسترسی کشور خود به سیستم مالی جهانی ایجاد کند. بدون شک کمک مالی این کشور به روسیه در بهترین حالت دارای شرایط خواهد بود و چین در این حالت کمی کمک خواهد نمود و امتیازهای متعددی از روسیه نیز خواهد گرفت و  بیشتر به دنبال درس گرفتن از اشتباهات روسیه است.

اگرچه چین در رای گیری سازمان ملل در محکومیت روسیه به دلیل حمله به اوکراین رای ممتنع داد، اما حمایت های لفظی پر رنگ تر بوده است؛ تا جایی که در 7 مارس، همزمان با افزایش تلفات غیرنظامیان جنگ، وزیر امور خارجه چین وانگ یی، روسیه را «مهمترین شریک استراتژیک» کشورش خواند.

حدود یک ماه قبل نیز آقای شی و پوتین شروع عصر جدیدی را برای کشورهای خود اعلام کردند. اما چین احتمالاً علاوه بر حفظ روابط با غرب می‌خواهد مشروعیت تحریم‌ها را به‌عنوان ابزار سیاست غرب تضعیف کند و  همچنین از فرصت به وجود آمده بسته شدن شرکت‌های غربی، مانند مک‌دونالدز و شل، در روسیه نهایت استفاده را برده و شرکت‌های چینی جایگزین گردند. از طرفی نیز، برخی به دارایی های ارزان انرژی حاصل از تحریم در روسیه چشم دوخته اند.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز