روسیه از آغاز ساخت ایستگاه فضایی جدید خود خبر داد (فیلم)

ایستگاه فضایی
لست سکند

مدیر کل آژانس فضایی روسیه ضمن اعلام خبر شروع ساخت ایستگاه فضایی جدید این کشور گفت، دانشمندان روسی در حال کار بر روی اولین ماژول این ایستگاه هستند که تا سال 2025 آماده خواهد شد.

به گزارش کاماپرس و به نقل از ایتارتاس، دیمیتری روگوزین در حساب توییتری خود اعلام کرد، شرکت موشکی و فضایی (RSC) Energia وظیفه دارد تا از آمادگی اولین ماژول پایه برای ایستگاه فضایی جدید روسیه در سال 2025 اطمینان حاصل کرده و آن را برای پرتاب به مدار زمین آماده کند.

رئیس این آژانس دولتی همچنین ویدیویی از ساخت اولین ماژول در دست ساخت این کشور منتشر کرد که پیش از این قرار بود در سال 2024 به ایستگاه بین المللی فضایی متصل شود.

روز یكشنبه، دفتر معاون نخست وزیر روسیه به خبرگزاری TASS اعلام کرد كه این کشور نسبت به وضعیت ایستگاه بین المللی فضایی امیدوارانه نگاه می کند اما این ایستگاه برای جلوگیری از هرگونه خطری در موارد اضطراری، به یک بررسی کامل فنی نیاز دارد، که بر اساس نتایج به دست آمده می توان در مورد سرنوشت آن در آینده تصمیم گیری کرد. همچنین یوری بوریسوف در مصاحبه ای با یک برنامه رادیویی گفته بود که روسیه می تواند در سال 2025 از پروژه ایستگاه بین المللی فضایی خارج شود.

لازم به ذکر است سال گذشته فضانوردان ساکن در ایستگاه بین المللی فضایی از مشاهده مشکلاتی در ماژول فشار اکسیژن این ایستگاه خبر دادند که با وجود انجام تعمیرات و رفع نواقص، نگرانی ها در خصوص وضعیت فنی آن همچنان وجود دارد.

راز آسمان پایتخت

پیشتر ایستگاه فضایی میر به عنوان اولین ایستگاه مداری تحقیقاتی سرنشین دار در تاریخ 20 فوریه 1986 توسط اتحاد جماهیر شوروی ساخته و به فضا پرتاب شد که تا 23 مارس 2001 در فضای نزدیک به زمین مشغول به فعالیت بود. پس از گذشت 15 سال و در ژانویه سال 2001، دولت فدراسیون روسیه تصمیم گرفت تا این ایستگاه را از مدار خارج کند. روسیه به طول رسمی دلایل این اقدام را کاهش منابع ایستگاه، وقوع اتفاقات و حوادث متعدد و نگهداری پرهزینه آن (حدود 200 میلیون دلار در سال) اعلام کرد.

ویدئوهای مرتبط:

پرواز حیرت انگیز موشک های فضایی روسیه در آسمان شب (فیلم)

پرتاب و فرود موفقیت آمیز آخرین موشک فضایی جف بزوس (فیلم)

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز