روسیه جنگنده های میگ 31 ارتقا یافته را نزدیک مرز آمریکا مستقر کرد

لست سکند

سرویس مطبوعاتی ناوگان شمال روسیه گزارش داد ، رهگیرهای دوربرد MiG-31BM در مجمع الجزایر نوایا زملیا برای انجام وظیفه رزمی در قطب شمال و درنزدیکی مرز آمریکا مستقر شده اند.

به گزارش کاماپرس و به نقل از اینترفاکس، این گزارش خاطرنشان می شود که خدمه MiG-31BM وظیفه حفاظت از مرزهای روسیه در حریم هوایی این مجمع الجزایر را بر عهده گرفتند.

پیش از این، دریادار سرگئی آواکیانتس، فرمانده ناوگان روسیه در اقیانوس آرام، گفته بود که جنگنده های رهگیر میگ -31 برای انجام وظایف رزمی در قطب شمال در آنادیر (چوکوتکا) مستقر شدند.

آنادیر شهری است در منتهی الیه شمال شرقی روسیه ، مرکز اداری منطقه خودمختار چوکوتکا Chukotka که در شرق دارای مرز مشترک دریایی با ایالات متحده است.

میگ -31 یک جنگنده رهگیر مافوق صوت دوربرد است که برای گشت زنی طولانی مدت و مقابله با هواپیماهای شناسایی در ارتفاع بالا، بمب افکن های استراتژیک و اهداف پرنده در ارتفاع پایین طراحی شده است. این هواپیما توانایی نابودی همزمان شش و ردیابی حداکثر 10 هدف هوایی را دارد.

راز آسمان پایتخت

ویژگی جنگنده های مدرن MiG-31BM

به گزارش اینترفکس، نیروهای مسلح روسیه به تازگی جنگنده های مدرن MiG-31BM را دریافت کرده اند. این جنگنده در نسخه معروف به MIG-31K  به اولین جنگنده ای تبدیل شد که امکان حمل سلاح های مافوق صوت از سامانه موشکی موسوم به “خنجر” را دارد.

لازم به ذکر است پیرو تقویت نیروهای هوایی روسیه در قطب شمال پیشتر و در سال های 2018، 2019 و 2020 بمب افکن های استراتژیک Tu-160 روسیه برای انجام تمرینات نظامی به آنادیر منتقل شده بودند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز