روبرد، دورهمی متخصصان

ما ساکنان دهکده جهانی، زاده عصر تعامل هستیم. عصری که با رشد شبکه‌های اجتماعی همراه شده است و افراد اگرچه در سراسر دنیا، پراکنده‌اند از طریق این شبکه‌ها و ابزار تکنولوژی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. اتفاقا در نمایشگاه اینوتکس 2021 هم یکی از این شبکه‌های اجتماعی رونمایی و معرفی می‌شود؛ شبکه‌ای که ساخته دست نخبگان داخلی است و به طور قطع توان رقابت با نمونه‌های خارجی را دارد.

کاماپرس در ادامه به معرفی بیشتر «روبرد» می‌پردازد؛ شبکه اجتماعی ایرانی که ۴ زبان زنده دنیا را پوشش می‌دهد و فرصت‌های زیادی را پیش روی صاحبان کسب و کار قرار می‌دهد.

تولد شبکه تخصصی ایرانی

روبرد یک شبکه اجتماعی بومی برای برقراری ارتباط و شبکه‌سازی تخصصی بین افراد حرفه‌ای مثل دانشجوها، فارغ‌التحصیلان، شاغلان، افراد جویای کار، محققان و حتی مجموعه‌های علمی مانند تشکلات دانشجویی، دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و کسب و کارها است.

تولد روبرد در آبان سال 98 استارت خورد، به طوری که سازندگان روبرد پس از 6 ماه تحقیقات گسترده، به یک مدل بومی از شبکه‌ای اجتماعی اما تخصصی با گراف ارتباطی چندوجهی شامل افراد حرفه‌ای، مراکز علمی و کسب و کارها دست پیدا کردند. فروردین 99 بود که طراحی و ساخت این شبکه اجتماعی تخصصی شروع شد و در تیر همان سال، این شبکه اجتماعی در قالب نسخه آزمایشی سایت در محل استانداری قم، به دست نمایندگان مجلس و استاندار آن استان رونمایی شد. یک ماه بعد، با ورود به دوره رشد مرکز رشد علوم انسانی و اسلامی، روبرد مجور فناوری پارک علم و فناوری استان قم و مجوز صنایع خلاق را دریافت کرد.

آریاک سفر

مهرماه سال 99، پس از تست‌ها و بررسی‌های مجدد، محصول اصلی و نهایی این شبکه اجتماعی تخصصی کامل ساخته شد.

روبرد چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

روبرد یک شبکه اجتماعی کامل است و حتی بیشتر از رقبای خارجی امکانات دارد. این محصول متناسب با فرهنگ و شخصیت کاربران ایرانی تولید شده است و چهار زبان زنده دنیا شامل انگلیسی، فارسی، عربی و ترکی استانبولی را پوشش می‌دهد.

اکنون روبرد در قالب وبسایت و اپلیکیشن اندرویدی با هزاران کاربر حرفه‌ای فعال است. این مجموعه‌ها و افراد ضمن ایجاد حساب کاربری حرفه‌ای و اختصاصی برای مجموعه‌هایشان و معرفی خود، می‌توانند بی‌نهایت آگهی استخدام به صورت رایگان ثبت کنند و همچنین قادر به برگزاری وبینار در بستر روبرد و فروش آنلاین بلیت رویدادهایشان هستند.

آینده‌ای مبتنی بر تعامل و ارتباط

ساختار روابط انسان‌ها پس از پاندمی کرونا به طور کلی تغییر کرده است. همانطور شبکه‌سازی هم که برای افراد حرفه‌ای و کسب و کارها از مهم‌ترین عوامل رشد و توسعه محسوب می‌شود، تحت الشعاع قرار گرفته است. متخصصان پیش‌بینی می‌کنند که در آینده روابط در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حتی از این هم نزدیک‌تر خواهند شد. این روند تغییر به سرعت در حال انجام است، محتواهای متنی یک به یک، سپس یک به چند، چند به چند و اکنون تبدیل به محتواهای زنده صوتی و تصویری شده‌اند و به زودی سیستم‌های ریکامندیشن با استفاده از هوش مصنوعی و داده‌کاوی گسترده سازنده روابط و سیستم‌های واقعیت افزوده و شبیه‌سازی، روابط را مستحکم‌تر می‌کنند.

روبرد هم در راستای این تغییرات به وجود آمده است و در نظر دارد تا پایان سال 1400 به 200 هزار کاربران فعال و 10هزار کسب و کار، تشکل دانشجویی، دانشگاه و موسسه آموزشی برسد. همچنین از دیگر اهداف روبرد این است که خدمات خود را توسعه دهد به گونه‌ای که هزینه‌های سیستم‌های منسوخ کاریابی حذف شوند و افراد و مجموعه‌ها از طریق تعامل و برقراری ارتباط در بستر روبرد نیروی کار بیابند.

البته که هر مجموعه نوپایی با چالش‌هایی مواجه است. اصلی‌ترین چالش پیش روی روبرد، گاردی است که مردم نسبت به شبکه اجتماعی داخلی دارند و این چالش راه حلی جز باکیفیت‌تر کردن و توان رقابت با نمونه‌های خارجی ندارد. همچنین تامین سرمایه نیز یکی از موانع توسعه روبرد است، در شرایط اقتصادی فعلی کشور، سرمایه‌گذاران تمایل چندانی به سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها ندارند. البته این چالش تمامی استارتاپ‌های ایرانی محسوب می‌شود که رشد آن‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

مرتبط با : روبرد
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز