روایت غم‌انگیز عکاس رویترز از یک سفر هوایی در آمریکا

ماریا کاور
لست سکند

کارلوس باریا، عکاس رویترز، روز جمعه مجبور شد با یک فروند هواپیمای آمریكا جت از فرودگاه ملی واشنگتن به نیواورلئان سفر کند.

به گزارش کاماپرس، باریا سوار هواپیمایی شده بود که 76 نفر ظرفیت داشت اما او می‌گوید: «لحظات ناخوشایندی را تجربه کردم». چراکه این پرواز فقط و فقط یک مسافر داشت و آن هم عکاس رویترز بود. باریا روایت می‌کند که از همان لحظه عبور از گیت توسط مامور کنترل متوجه شده که تنها مسافر این پرواز است. تلخی ماجرا برای او وقتی بوده که خلبان به جای اینکه از طریق بلندگو بروز یک مساله مکانیکی و تاخیر چنددقیقه‌ای پرواز را اعلام کند، شخصا نزد باریا آمده و برای او توضیح داده است که به زودی و پس از رفع مشکل پرواز می‌کنند. خدمه پرواز، او را روی یک صندلی فرست‌کلاس نشانده‌اند و نکات ایمنی پرواز را فقط برای او اجرا کرده‌ام. باریا می‌گوید: «احساس کردم که باید توجه کنم».

ماریا 2

پروازهای نیمه‌خالی به یک بحران در صنعت هوانوردی آمریکا تبدیل شده است. برخی از خدمه پرواز از ترس اینکه با خود ویروس کرونا را به خانه ببرند و خانواده‌هایشان را مبتلا کنند، ترجیح می‌دهند مدام سر کار باشند. آنها شب‌ها را در هتل سپری می‌کنند. مدیران شرکت‌های هواپیمایی، برای کاهش ریسک ابتلا به کرونا، ارایه نوشیدنی و غذا در طول پرواز را کاهش داده‌اند. همچنین به خدمه پرواز اجازه داده‌اند که از دستکش استفاده کنند؛ هرچند که هنوز استفاده از ماسک برای آنها ممنوع است.

عکاس رویترز

راز آسمان پایتخت

شرکت هواپیمایی آمریکن‌ایرلاینز روز جمعه 119 پرواز از مقصد فرودگاه ملی واشنگتن انجام داد که 8 مورد آن فقط یک مسافر داشت و مابقی نیز با تعداد محدودی مسافر پرواز کردند. این در حالی است که سال قبل در چنین روزی آمریکن‌ایرلاینز از این فرودگاه 254 پرواز داشته است؛ یعنی دو برابر بیشتر از جمعه گذشته. طبق آماری که در وب‌سایت اداره امنیت حمل و نقل آمریکا، وجود دارد جمعه گذشته 129،763 مسافر در مسیرهای هوایی این کشور تردد داشتند؛ در حالیکه سال گذشته این رقم در همین تاریخ 2 میلیون و 480 هزار نفر بوده است.

ایرلاینز

کارلوس باریا، در پایان سفر با کادر پرواز احساس همدلی می‌کند و از آنها بابت اینکه در چنین شرایطی همچنان کار می‌کنند، تشکر می‌کند؛ در مقابل آنها نیز از عکاس رویترز به همین دلیل تشکر می‌کنند.

آمریکن ایرلاینز، تا پیش از بروز بحران کرونا، به صورت میانگین روزانه 6700 پرواز به 350 مقصد در 50 کشور دنیا انجام می داد.

انتهای پیام

مرتبط با : آمریکن ایرلاینز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز